زنگ خطر برای ذخایر نفت آمریکا

ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا براساس آمارهای جدید در پایین ترین سطح در چهار دهه اخیر قرار گرفته است.

به گزارش تحریریه، طبق آمار تازه وزارت انرژی آمریکا، ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده در پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۸۴ تاکنون قرار دارد. «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در چند ماه گذشته با هدف پایین آوردن قیمت بنزین، بخش مهمی از ذخایر اضطراری آمریکا را به بازار عرضه می کرد تا اندکی بخش عرضه را تقویت نماید.

به اعتقاد تحلیلگران، در حالی که بایدن به تخلیه ذخایر آمریکا برای کاهش قیمت انرژی وابسته است، دولت او تا سال آینده برنامه ای برای پر کردن این ذخایر ندارد.

ایالات متحده در ماه آگوست ۱۸ میلیون بشکه نفت خام را از ذخایر استراتژیک خود راهی بازار کرد و ذخایر فعلی را به سطح ۴۵۰ میلیون بشکه رساند. کاخ سفید در اواخر ژوئیه هم مجوز فروش ۲۰ میلیون بشکه نفت را صادر کرد.

میزان فروش ذخایر نفت خام آمریکا در شش ماه اول سال ۱۲۵ میلیون بشکه بود.

US and allies agree to release 60 million barrels of their oil reserves —  MercoPress

قیمت بنزین در آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن افزایش یافت و جمهوری خواهان سیاست های انرژی سبز وی و سرکوب تولید نفت داخلی را ئدلیل اصلی این موضوع می دانند.

قیمت بنزین از میانگین ۲.۲۸ دلار در هر گالن در دسامبر ۲۰۲۰ در سال بعد به ۳.۴۰ دلار افزایش یافت. با توجه به تشدید درگیری در اوکراین و تحریم واردات نفت روسیه توسط بایدن، میانگین قیمت هر گالن بنزین در ژوئن گذشته به رکورد ۵ دلار رسید.

با این حال، وزارت خزانه داری آمریکا ماه گذشته پیش بینی کرد اگر بایدن این ذخایر را به بازار نمی فرستاد، قیمت ها ۴۰ سنت در هر گالن افزایش می یافت.

زنگ خطر برای ذخایر نفت آمریکا

طبق آمار رسمی انجمن خودرو آمریکا، اکنون با فروش نزدیک به ۱۵۰ میلیون بشکه، قیمت ها به سطح ۳.۸۵ دلاری خود در ماه فوریه بازگشته است.

بخشی از نفت فروخته شده توسط بایدن به پالایشگاه‌های خارجی ارسال شد و نزدیک به یک میلیون بشکه از آن نیز به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «سینوپک» چین عرضه شد که پیش از این میلیاردها دلار از یک صندوق سهام متعلق به پسر بایدن دریافت کرده بود.

دولت بایدن حدود یک چهارم ذخایر نفت آمریکا را در سال جاری فروخته است و هنوز مشخص نیست که برای چه مدت دیگر تصمیم دارد تا ذخایر استراتژیک نفت را خالی کند. کاخ سفید ماه گذشته اعلام کرد که این ذخایر تا پس از سال مالی ۲۰۲۳ دوباره پر نخواهد شد.

پایان/

۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21447

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =