منتظر موج ورشکستگی در آلمان باشید

نماینده مجلس آلمان هشدار داد مجازات های اعمال شده علیه روسیه به اقتصاد برلین آسیب می زند و آلمان را با موجی از ورشکستگی مواجه می سازد.

به گزارش تحریریه، «کلاوس ارنست» رئیس کمیته انرژی بوندستاگ، چند روز قبل هشدار داد که آلمان در نتیجه سیاست تحریمی که در قبال روسیه در پیش گرفته با موجی از ورشکستگی مواجه است.

این سیاستمدار چپ در پستی در توییتر هم به اظهارات قبلی «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان استناد کرد که تحریم ها نباید بیشتر از کاخ کرملین ونظام روسیه به اروپا ضربه بزند. وی افزود که اروپا اکنون هفت بسته تحریم اعمال کرده اسات اما گازپروم در حال کسب سودهای بی سابقه و بیشتر است. این در حالی است که همزمان آلمان و دیگر کشورهای اروپایی با موجی از ورشکستگی تهدید می شوند.

ارنست تاکید کرد که اروپا باید با چشم باز با مسکو مذاکره کند.

منتظر موج ورشکستگی در آلمان باشید

پیش بینی می شود با افزایش شدید قیمت گاز و برق، آلمان که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۲۳ منقبض شود. به گفته اندیشکده مؤسسه تحقیقات اقتصادی «Ifo» مستقر در مونیخ، بحران انرژی اقتصاد آلمان را ویران می کند و می تواند به کاهش ۰.۳ درصدی تولید ناخالص داخلی آن در سال آینده منجر شود.

اوایل ماه جاری، یک سیاستمدار چپگرای آلمانی دیگر به نام «صحرا واگنکنشت» هم دولت برلین را به دلیل اینکه کشور را درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار با بزرگترین تامین کننده انرژی خود کند، مورد انتقادهای تندی قرار داد.

این نماینده هنگام سخنرانی در بوندستاگ تصریح کرد که تحریم های روسیه برای خود آلمان مرگبار است.

این نماینده مجلس هشدار داد که با از کنترل خارج شدن قیمت انرژی، اقتصاد آلمان به زودی فقط به یاد روزهای خوب گذشته خواهد بود واگنکنشت خواستار مذاکره و لغو محدودیت ها علیه مسکو شد.

پایان/

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 21764

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =