مدیرعامل از بخش خاص خصوصی! آمده و ادامه سقوط ارزش سهام گروه توسعه ملی

سقوط شدید ارزش سهام گروه توسعه ملی(وبانک) نشان می دهد که این مجموعه به خوبی اداره نمی شود و دلیل انتخاب مدیرعامل جدید این مجموعه مبهم است.

به گزارش تحریریه، سقوط شدید ارزش سهام گروه توسعه ملی نشان می دهد که این مجموعه به خوبی اداره نمی شود و همین مساله باعث شده است تا تبارشناسی مدیرعامل جدید این مجموعه یعنی مجتبی عزیزان ضرورت پیدا کند.

مدیرعامل جدید گروه توسعه ملی(وبانک) یعنی محتبی عزیزیان نشان داده است که به اوضاع مسلط نیست و در دوره ایشان هم دوران سومدیریت شدید و سقوط ارزش سهام ادامه پیدا کرده است.

عزیزیان دارای دکترای مهندسی صنایع بوده و پیش از این به مدت چند سال عضو هیات مدیره بانک مسکن بوده و سابقه عضویت در هیات مدیره و مدیریت ارشد شرکتهای بزرگی چون ملی انفورماتیک، سرمایه گذاری مسکن، گروه صنعتی گلرنگ و… را دارا می باشد.

نکته جالب در سابقه ایشان مدیریت در گلرنگ است که یکی از بحث برانگیزترین اخبار درباره آن در شش ماه اخیر منتشر شد که به یک باره در واپسین روزهای سال 1400 اعلام شد که شرکت گلرنگ همراه با ماموت، میهن و زر ماکارون می خواهند ایران خودرو و سایپا را به عنوان شرکت های خصوصی خریداری کنند و بزرگترین واگذاری تاریخ ایران رقم خواهد خورد که باعث حیرت کارشناسان مستقل شد!

سیاست هسته اصلی اقتصادی دولت و فرادولت برای واگذاری خودروسازان با این روش پرابهام با اعتراض های فراوانی روبرو بوده است، زیرا ایران خودرو و سایپا در بازار سرمایه حضور دارند و خصوصی محسوب می شوند، اما به شکلی فراقانونی دولتی باقی مانده اند و توسط جریان های قدرتمند سیاسی مدیریت می شوند که دارای مدیران دو نبش و مشترک است. آیا قرار است بخش مهمی از زیرمجموعه بانک ملی هم به واگذاری های خاص بپیوندد؟

در چنین وضعیتی، یکی از مدیران گلرنگ سر از مجموعه بزرگ وابسته به بانک ملی در می آورد و در 3 ماه اخیر هم در سقوط ارزش سهام این مجموعه که یکی از ستون های بازار بورس است که در 2 سال اخیر صدها هزار میلیارد تومان از دارایی مردم را بر باد داده است، سهیم شده است.

منطق انتخاب چنین مدیری چیست؟ پای چه سیاست ناگفته ای در میان است؟

پایان/

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21868

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • GB ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      1 0
      ‌پای مخبر در میان است ،
    • GB ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      1 0
      مردمی که پای انقلاب ایستادن پای این چیزها واینسادن حواستون باشه ،،، انگار یه عده داخل دولت از عمد ابتکارها رو میکنن که این عده هم که پای انقلاب وایسادن بیخیال بشن ،،،، مسئولان امنیتی‌ سپاه کجا هستن
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      1 0
      اینها دارند براندازی نرم می‌کنند
    • FR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      3 0
      اصولا وظیفه مدیر ارشد یک سازمان هدایت شرکت و عملکرد مناسب هست قیمت سهام و بورس وابسته به مکانیزم عرضه و تقاضا سهامدارن هست و سازکار خودش رو داره