خواب زمستانه تلفن همراه در اروپا

مقامات مخابراتی اتحادیه اروپا می گویند خاموشی های احتمالی و کمبود برق در زمستان موجب می شود تا شبکه تلفن همراه اروپا از انعطاف کافی در ارائه خدمات برخوردار نباشد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» با استناد به هشداری که از سوی چهار مقام مخابراتی اعضای اتحادیه اروپا دریافت کرده، به این نتیجه رسیده است که خاموشی‌های احتمالی در اتحادیه اروپا در طول زمستان ممکن است مردم را بدون اتصال تلفن همراه پایدار بگذارد زیرا ظرفیت برق پشتیبان کافی برای ادامه ارائه خدمت موجود نیست.

به نوشته این خبرگزاری، مخابرات می‌تواند اقداماتی مانند بهینه‌سازی جریان ترافیک یا ارتقاء تجهیزات به انواع کم مصرف‌تر انجام دهد، اما به احتمال زیاد به مداخله و حمایت دولت ها برای جلوگیری از قطعی تلفن همراه نیاز دارد.

رویترز به نقل از یکی از مدیران که نخواست نامش فاش شودف عنوان داشت: شاید در بخش های بزرگی از اروپا که برق بسیار پایدار و خوب است، وضع بد نباشد اما سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه ذخیره‌سازی انرژی در برخی کشورها کمتر بوده و این مشکل ساز می شود.

بر اساس تحلیل رویترز، اروپا حدود ۵۰۰ هزار دکل شبکه تلفن همراه دارد که اکثر آنها مجهز به باتری های پشتیبان هستند و می توانند در خاموشی حدود ۳۰ دقیقه دوام بیاورند.

خواب زمستانه تلفن همراه در اروپا

طبق این گزارش، با کاهش عرضه انرژی، توزیع کننده برق فرانسوی Enedis در نظر دارد میزان قطع برق را تا دو ساعت اعلام کند. در این شرایط پاریس متعهد شد که مصرف کنندگان مهم و در اولویت همچون بیمارستان ها و ایستگاه های پلیس تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت، اما شبکه های تلفن همراه در میان اولویت های کاخ الیزه قرار ندارند.

این شرکت فرانسوی به رویترز اعلام کرد که با مشتریان عادی خود به طور مساوی رفتار خواهد شد و یکی از مقام های وزارت دارایی توضیح داد که درنظرگرفتن امتیاز خاص برای آنتن های موبایل نسبت به سایر مصرف کنندگان در شبکه برق آسان نیست.

خواب زمستانه تلفن همراه در اروپا

رگولاتور مخابراتی سوئد PTS هم عنوان داشت که با خرید ایستگاه‌های قابل حمل و جایگاه‌های سوخت، در حال آماده‌سازی خود برای شرایط اضطراری احتمالی زمستان است. بر اساس این گزارش، «دویچه تلکام» آلمان قصد دارد از ژنراتورهای دیزلی برای رفع قطعی برق استفاده کند. «ماسیمو سارمی» رئیس لابی مخابرات ایتالیایی Asstel هم  در مصاحبه با رویترز گفت که این گروه از دولت می‌خواهد شبکه‌های تلفن همراه را از سهمیه‌بندی برق حذف کند.

پایان/

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 21958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =