سازمان تجارت جهانی: رکود جدی است

رئیس سازمان تجارت جهانی به دلیل جدی بودن وقوع رکود جهانی، خواستار اتخاذ سیاست‌ های رادیکال شد.

به گزارش تحریریه، «انگوزی اوکونجو ایویلا» در افتتاحیه مجمع عمومی سالانه سازمان تجارت جهانی در ژنو با اشاره به جدی بودن وقوع رکود جهانی تصریح کرد که بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول هر دو پیش‌بینی‌های رشد جهانی خود را کاهش داده‌اند و شاخص‌های تجاری «خیلی خوب به نظر نمی‌رسند».

وی گفت که بحران‌های چندگانه همچون افزایش قیمت مواد غذایی، افزایش هزینه‌های زندگی و بحران انرژی که ابتدا با همه‌گیری کووید-19 آغاز شدند و اکنون با درگیری روسیه و اوکراین شدت یافته اند، این عوامل شرایط را برای رکود جهانی ایجاد کرده است.

رئیس سازمان تجارت جهانی تاکید کرد: من فکر می کنم یک رکود جهانی است. این همان چیزی است که من فکر می کنم در حال پیشروی است اما در عین حال باید به فکر بهبودی هم باشیم. ما باید رشد را احیا کنیم.

WTO chief warns world edging into 'global recession'

وزیر دارایی و امور خارجه سابق نیجریه تاکید کرد از آنجایی که این شوک‌ ها همزمان به کشورها ضربه می‌زنند، برای احیای رشد به سیاست‌های رادیکال نیاز است.

او گفت: بانک‌های مرکزی واقعاً گزینه زیادی جز تشدید و افزایش نرخ‌های بهره ندارند.

رئیس سازمان تجارت جهانی همچنین از بانک‌های مرکزی خواست تا دلایل بحران تورمی را مشخص کنند. وی افزود نگرانی اصلی اش تضمین امنیت غذایی و دسترسی به انرژی است.

پایان/

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =