معرفی شرکت‌های معتمد ارایه‌کننده‌ی خدمات مالیاتی

در جلسات آشنایی با قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی به عنوان بازوی اجرایی قانون به شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و فرابورس معرفی شدند.

به گزارش تحریریه، به موجب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالان اقتصادی موظف هستند برای ثبت معاملات کالا و خدمات خود از پایانه فروشگاهی و تجهیزات مشابه استفاده کنند و برای انجام معاملات خود صورتحساب الکترونیکی صادر کنند.

براین اساس شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از اول آبان ماه 1401 به عنوان اولین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

براساس این گزارش، شرکت های ساختمانی، شرکت های ماشین آلات و تجهیزات، شرکت های رایانه ای، شرکت افست، شرکت های ارتباطی، شرکت های نفت و پتروشیمی، شرکت های فعال در زمینه صنایع سیمان، چینی وکاشی، شرکت های مالی و سرمایه گذاری، شرکت های روانسپاری و لیزینگ، تامین سرمایه پذیرفته شده در بورس و فرابورس طبق برنامه ریزی های انجام شده در مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان حضور یافتند و با کلیات قانون، روش های اجرا، نحوه تبادل اطلاعات، نحوه و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی آشنا شدند.

همچنین شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی به عنوان بازوی اجرایی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان به مودیان معرفی شدند تا طبق قانون در زمینه مشاوره و ارائه آموزش های لازم به مودیان، نصب و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات مالیاتی با این شرکت ها همکاری های لازم صورت گیرد.

به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، گفتنی است، مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با هدف شناسایی و رفع ابهامات فنی، قانونی و اجرایی این قانون روزانه جلسات مستمری با حضور شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار می کند.

پایان/

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22179

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =