فاطمی امین همچنان نمایندگان را سرکار می گذارد

فاطمی امین با حضور در فراکسیون انقلاب اسلامی همچنان به دادن آدرس غلط اصرار ورزید.

به گزارش تحریریه، درحالیکه قرار است فاطمی امین در چند روز آینده در مجلس استیضاح شود با حضور در فراکسیون انقلاب اسلامی همچنان به دادن آدرس غلط به نمایندگان مجلس اصرار ورزیده و به نکاتی اشاره کرد که هیچ تاثیری بر روند بازار و صنعت خودرو نخواهد داشت.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: آقای فاطمی امین ضمن تأکید بر اینکه مجلس و دولت مدافع وضع موجود و شرایط صنعت خودرو نیستند و از آن رضایت ندارند به این موضوع اشاره داشت که مشکلات فعلی حاصل از انباشت سال‌های گذشته است.

در اینکه مشکلات انباشته در صنعت خودرو حاصل سالهای گذشته است هیچ شکی نیست ولی آقای وزیر باید پاسخ دهد برای حل مشکلات چه کار مفیدی انجام داده است.

جز این است که بر ادامه سیاستگذاری دولت قبل در صنعت خودرو اصرار ورزیده و همین مساله موجب شده است خودرو اکنون به کالایی دست نیافتنی برای خانوارهای ایرانی تبدیل شود.

اکنون پس از گذشت یک سال از حضور فاطمی امین در صندلی وزارت صمت شاهدیم که بازار خودرو ایران همچنان از رقبای جهانی خالی و مردم محکومند تا در فضایی انحصاری خودروهای چینی و ایرانی را با قیمت خودروهای بسیار باکیفیت ژاپنی و کره ای، و خودروهای ژاپنی و کره ای موجود در بازار را با قیمت خودروهای لوکس و لاکچری در دنیا خریداری کنند؛ و این دستاورد بسیار مهم علتی جز اصرار فاطمی امین بر ادامه سیاست رقیب زدایی از بازار خودرو ندارد.

میز اقتصاد تحریریه بارها بر این نکته تاکید کرده است که تنها را نجات صنعت و بازار خودرو در ایران اجازه واردات خودرو در کنار حذف قیمت گذاری است. با اجرای این دو، عملا سقف قیمت خودرو با حضور رقبای مهم خارجی تعیین و خودروسازان و مونتاژکاران داخلی مجبورند کیفیت خودروهای خود را افزایش دهند و برای آنکه از بازار رقابت حذف نشوند باید شرایط فروش بسیار جذابی را برای مشتریان فراهم کنند.

اما وزیر صمت با ادامه سیاستگذاری دولت قبل موجب شده است که مردم همچنان در آرزوی داشتن خودرو در صف طولانی قرعه کشی ها ایستاده تا شاید یکی از خودروهای بسیار بی کیفیت داخلی نصیبشان شود؛ در غیر این صورت مجبورند از بازار آزاد آن خودرو را با چند برابر قیمت خریداری کنند.

پایان/

۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 22492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =