شی جین پینگ با بایدن دیدار نمی کند

چین اعلام کرد که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این کشور تمایل ندارد تا با «جو بایدن» در نشست گروه ۲۰ دیدار کند.

به گزارش تحریریه، «اسپوتنیک» به نقل از نشریه «پولیتیکو» نوشت، مقامات چینی از تصویب دستور کار مذاکرات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین که قرار است در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در اندونزی برگزار شود، جلوگیری کردند.

نشریه پولیتیکو در گزارشی اعلام نمود که مقامات چینی از تایید دستور کار مذاکرات بایدن و شی جین پینگ گروه ۲۰ خودداری می کنند.

خاطرنشان می شود که پکن پس از اتخاذ موضع غیردوستانه واشنگتن در قبال چین، از جمله به دلیل وعده های بایدن برای حفاظت نظامی از تایوان، از تعامل با مقامات آمریکایی امتناع می ورزد. همچنین در چین، آنها از اعمال کنترل صادرات ایالات متحده آمریکا بر روی نیمه هادی های خود ناراضی هستند.

 شی جین پینگ با بایدن دیدار نمی کند

به گفته این نشریه، چین می تواند به طور کامل دیدار دو رهبر را مختل کند، زیرا اقدامات کاخ سفید باعث خشم چین شده است.

پیش از این، در ۶ سپتامبر، رئیس جمهور آمریکا جو بایدن ابراز اطمینان کرده بود که در صورت شرکت در این نشست، در نشست آتی گروه ۲۰ در ماه نوامبر در اندونزی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد.

در ۱۴ اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که هنوز نیازی به مذاکره با رئیس جمهور ایالات متحده نمی بیند. وی خاطرنشان کرد که هنوز بستری برای چنین مذاکراتی ایجاد نشده است.

رهبر روسیه همچنین درباره حضور خود در نشست گروه ۲۰ گفت که این موضوع هنوز حل نشده است.

پایان/

۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =