هویتزرهای آلمانی زمین‌گیر شدند

طبق گزارش‌ ها، سلاح ‌های ارسالی آلمان به اوکراین دچار مشکلات فراوانی شده اند؛ به ویژه آنکه هویتزرها به خاطر نبود قطعات یدکی کافی به سرعت زمین‌گیر و بلااستفاده می شوند.

به گزارش تحریریه، نشریه «اشپیگل» نوشت که توپخانه‌ های پیشرفته Panzerhaubitze (PzH) 2000 آلمان در برابر شرایط سخت نبرد در اوکراین مقاومت نمی‌ کنند و از کار می افتند. از طرف دیگر برلین هم قطعات یدکی کافی برای تداوم فعالیت این توپ ‌ها ارائه نمی کند.

آلمان 14 دستگاه از پیشرفته ترین هویتزرهای خودکششی پانزرهاوبیتزه 2000 خود را به اوکراین فرستاده است، اما مشکلات آن ها از همان لحظه نخست حضور در میدان نبرد ظاهر شد.

این روزنامه آلمانی روز جمعه گزارش داد که بیشتر این اسلحه ها از ماه ژوئیه از «ساییدگی ، شکستگی و ترک برداشتن» رنج می بردند و پیام های خطا را نشان می دادند. به تازگی هم شش دستگاه از این اسلحه ها برای تعمیر به لیتوانی فرستاده شدند.

Ukraine will have a 155-mm PzH-2000 ACS division - Militarnyi


گفته می شود از این تعداد، تنها پنج عدد به میدان نبرد باز خواهند گشت. این گزارش ادامه داد که نه ارتش آلمان و نه صنعت تسلیحات آن نمی ‌توانند قطعات یدکی لازم را برای تعمیر همه این اسلحه‌ ها فراهم کنند و به همین دلیل مهندسین مجبور بودند یکی از آن ها را برای تعمیر سایر اسلحه‌ ها اوراق کنند.

اشپیگل مدعی شد که دولت آلمان از کمبود قطعات این تسلیحات از اواخر تابستان آگاه بوده است، در آن زمان ارتش هشدار داده بود که باید بسته‌ های یدکی به میزان گسترده سفارش داده شود. گویا چنین سفارشی انجام نشد و کمبود قطعات یدکی، برنامه‌ های آلمان برای راه‌ اندازی مرکز تعمیرات در اسلواکی را با مشکل مواجه کرده است.

هویتزرهای آلمانی زمین‌گیر شدند

در گزارش روز جمعه این نشریه آلمانی آمده است که مقامات نظامی آلمان معتقدند که اوکراین از هر PzH 2000 روزانه  300 گلوله شلیک می کند.

اشپیگل در نخستین مقاله خود در ماه ژوئیه در مورد ناکارآمدی این اسلحه ها هشدار داده بود و اعلام کرد که برای استفاده از این سیستم های توپخانه ای پیشرفته باید روی استفاده 100 گلوله در روز حساب شود. البته کمبود مهمات، اوکراین را مجبور کرده است این توپ ها را با مهمات ناسازگار پر و استفاده کند.

پایان/

۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =