اجرای موفقیت آمیزگام نخست قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: گام نخست اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در آبان ماه سال 1401 با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش تحریریه، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای معاونین این سازمان با تجلیل از روند پیشرفت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: علی‏رغم سختی ها و پیچیدگی‏های اجرای این قانون، گام نخست آن را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به اینکه تاکنون تجربه اجرای چنین قانون گسترده ای در سطح ملی وجود نداشته است، افزود: حدود 195831 صورتحساب الکترونیکی توسط مودیان در این سامانه وارد شده و تعداد 109 فقره از این صورتحساب‏ها توسط مودیان طرف دوم تایید شده است که همین امر به منزله موفقیت در اجرای گام اول این طرح می باشد.

دکتر منظور افزود: در طی کمتر از یک هفته از اجرای صددرصدی گام اول این قانون، برای تمامی مؤدیان ثبت نام شده در نظام مالیاتی به تعداد بیش از 10 میلیون فقره کارپوشه مالیاتی صادر گردیده و همچنین حدود 195831 هزار صورتحساب الکترونیکی توسط مؤدیان در این سامانه وارد شده که خریدهایی که مربوط به خریداران فعال اقتصادی بوده در کارپوشه 11004 خریدار به صورت خودکار قرار گرفته است.

به نقل از اینتا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تا کنون مؤدیان مالیاتی بیش از 442 حافظه مالیاتی دریافت کرده اند، ابراز امیدواری کرد تا پایان آذرماه بخش اعظم مؤدیان فراخوان شده، نسبت به استفاده از این سامانه اقدام نمایند.

پایان/

۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 22909

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =