کفگیر واشنگتن به ته دیگ خورد

تحولات جدید در ایالات متحده حکایت از آن دارند که به احتمال زیاد کنگره با بودجه جدید پنتاگون موافقت نمی کند و کی‌یف راهی برای کسب تسلیحات پیشرفته و جدید آمریکایی نخواهد داشت.

به گزارش تحریریه، نشریه «پولیتیکو» با استناد به اسناد داخلی وزارت دفاع و مقامات آشنا با این موضوع گزارش داد که کاهش قریب الوقوع بودجه پنتاگون می تواند کمک های نظامی آمریکا به اوکراین از جمله توپخانه و مهمات را تحت تأثیر قرار دهد.

کنگره تا ۱۶ دسامبر فرصت دارد تا لایحه دفاعی یکساله را تصویب کند، که به عنوان قطعنامه CR شناخته می شود، زیرا جمهوری خواهان و دموکرات ها در مورد تخصیص بودجه مجادله دارند.

با این حال، طبق گزارش ها، این قطعنامه بودجه پنتاگون را ۲۹ میلیارد دلار یا ۳.۷ درصد در مقایسه با آنچه کاخ سفید برای سال مالی ۲۰۲۳ درخواست کرده بود، کاهش می دهد. این بدان معناست که وزارت دفاع باید پروژه های کلیدی، از جمله جریان کمک به کی یف در طول درگیری با روسیه را متوقف کند.

کفگیر واشنگتن به ته دیگ خورد

«مایکل مک‌کورد» مدیر ارشد مالی پنتاگون، اعلام کرد که ایالات متحده در ارسال مهمات جدید به کی یف با مشکلاتی روبرو خواهد شد زیرا بودجه مشخص شده برای پرونده اوکراین در بهار تمام می‌شود.

گفته می‌شود که کاهش هزینه‌ها همچنین می‌تواند توسعه چندین سیستم تسلیحاتی مهم مانند هویتزر M۷۷۷ را که توسط ایالات متحده برای سربازان اوکراینی عرضه می‌شود، به تاخیر بیاندازد.

همچنین پولیتیکو در بررسی سایر کمبودهای بالقوه در اسناد ذکر شده چنین آورده است که تأخیر در تهیه بمب افکن های دوربرد B-۲۱ Raider و زیردریایی های موشک بالستیک با موتور هسته ای کلاس کلمبیا از دیگر موارد خواهد بود.

Transcript: What Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy told Congress

این گزارش پس از آن منتشر شد که مقامات پنتاگون به کنگره هشدار دادند که به دلیل وجود نرخ تورم بالا، محدود کردن بودجه آسیب بسیار بیشتری را به فعالیت و برنامه های آن ها وارد می کند. «فرانک کندال» وزیر نیروی هوایی در ماه مه به سنا گفته بود: «نکته ای منحصر به فرد امسال این است که تورم در حال رخ دادن است و تا حدودی غیرقابل پیش بینی هم می باشد، و تصویب یک CR شما را در سطح بودجه سال قبل قفل می کند حال آنکه قیمت ها در حال افزایش است.

ماه گذشته، کاخ سفید از کنگره درخواست کرد که حدود ۳۷.۷ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه اضافی را برای ارائه به اوکراین تصویب کند. اگر کنگره به این پیشنهاد چراغ سبز نشان دهد، مجموع بودجه ای که کنگره در کمتر از یک سال برای اوکراین در نظر گرفته است به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد.

پایان/

۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =