زرادخانه اروپا خالی شد، روسیه شکست می خورد!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا می گوید از آنجاکه ذخایر نظامی اتحادیه اروپا تهی شده است،کشورهای عضو باید برای ادامه تسلیح اوکراین، سرمایه گذاری بیشتری را در مجتمع نظامی-صنعتی انجام دهند.

به گزارش تحریریه، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت اعضای این اتحادیه باید منابع مالی بیشتری را برای تقویت قابلیت‌های نظامی خود اختصاص دهند تا اطمینان حاصل شود که جریان صدور تسلیحات به اوکراین تا زمانی که بر روسیه پیروز شود، ادامه خواهد داشت.

وی اذعان کرد که آمادگی ناکافی منجر به تخلیه ذخایر تسلیحاتی کشورهای عضو اتحادیه شده است.

زرادخانه اروپا خالی شد، روسیه شکست می خورد!

بورل روز یکشنبه در یک پست وبلاگی نوشت: ما به اوکراین سلاح دادیم، اما با این کار متوجه شدیم که ذخایر نظامی ما تمام شده است. ما باید بتوانیم این کار را تا زمانی که لازم باشد، یعنی وقتی که اوکراین پیروز شود، انجام دهیم.

او با تکرار اظهارنظر هفته قبل خود مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا فاقد قابلیت ‌های دفاعی حیاتی است، گفت: این وضعیت یک زنگ خطر جدی برای همه ما در مورد توانایی ‌های نظامی‌ مان بوده است.

زرادخانه اروپا خالی شد، روسیه شکست می خورد!

بورل همچنین با بیان این موضوع که «شما با اسکناس در نبردها نمی‌جنگید و راه زیادی بین تخصیص پول و توسعه قابلیت‌های عملیاتی فیزیکی و انسانی وجود دارد»، نسبت به این موضوع ابراز خوشحالی کرد که هزینه‌های دفاعی اتحادیه اروپا برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ از سطح ۲۰۰ میلیارد یورو فراتر رفت.

گفتنی است چندی قبل روزنامه نیویورک تایمز هم نوشته بود که زرادخانه بیشتر اعضای ناتو به خاطر ارسال سلاح به اوکراین تمام شده است.

بورل همچنین خاطرنشان کرد که هزینه‌ های بررسی نشده نظامی که برای شکست روسیه و به نام کمک به اوکراین، باعث شده است تا اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن را به معیار هزینه‌ های نظامی ۲ درصدی ناتو نزدیک‌تر شوند. در همین حین آژانس دفاع اروپا نیز شاهد رکورد ۵۲ میلیارد یورویی (۵۴.۷ میلیارد دلار) در سرمایه گذاری دفاعی بوده است.

بر اساس آمار جمع آوری شده از سوی Kiel Institute for the World Economy، از ماه گذشته اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در کنار هم بیش از ۱۱ میلیارد دلار کمک نظامی صرفاً به اوکراین برای سال ۲۰۲۲ متعهد شدند. انگلیس و کانادا هم ۵.۵ میلیارد دلار دیگر ارائه کردند. این در حالی است که بزرگترین اهداکننده، ایالات متحده است که حداقل ۲۲.۸ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

زرادخانه اروپا خالی شد، روسیه شکست می خورد!

حامیان غربی اوکراین، از جمله «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولز» صدراعظم آلمان قول داده‌اند که عرضه تسلیحات به کی‌یف را تا زمانی که لازم باشد ادامه دهند. این همان عبارتی است که هر دو رهبر همانند «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، بارها از آن استفاده کرده اند.

مسکو از مدت‌ها قبل به غرب اعلام کرده بود که ارسال تسلیحات به کی‌یف تنها درگیری را طولانی می‌کند و خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو را افزایش می ‌دهد و غرب را به یک شرکت کننده واقعی و فعال در جنگ تبدیل می‌کند.

در ماه سپتامبر گذشته نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که «تقریباً تمام ذخایر زرادخانه‌های ناتو برای حمایت از رژیم کی‌یف تمام شده است».

پایان/

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23214

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =