تداوم حرکت صعودی فلز زرد

بی ثباتی قیمت، آشفتگی در بازار معاملات طلا را به همراه داشت که حتی موجب خودداری طلافروشان از فروش فلز زرد شد. گفته می شود افزایش تقاضا و همچین افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول دلیل اصلی افزایش قیمت طلا در بازارهای مصر بوده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «عکاظ» عربستان در بخشی از گزارش خود درباره افزایش قیمت طلا در مصر نوشت، نوسانات سبب افزایش بی سابقه قیمت طلا در بازارهای مصر شد. بی ثباتی قیمت نوعی از آشفتگی را دربازارها و معاملات طلا ایجاد کرد. در نتیجه شماری از طلافروشان به دلیل ترس از زیان های مالی از فروش طلا خودداری کردند.

به نوشته این روزنامه، «امیر رزق» کارشناس مسائل مربوط به بازارهای طلا گفت به دلیل کمبود طلا و نوسانات قیمت آن، نوعی از بی ثباتی در بازارهای طلا به وجود آمد. همه در انتظار هستند تا ببیند نشست مصر با صندوق بین المللی پول برای اعطای وام به مصر چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت.

در نتیجه این وضعیت نامشخص تنها شمار اندکی از طلا فروشان مغازه های خود را باز کردند اما آنها هم از فروش طلا خودداری و تنها به خرید طلا اکتفا می کنند.

تداوم حرکت صعودی فلز زرد

«مبروک فتحی» یکی از تاجران بزرگ طلا در مصر هم به روزنامه عکاظ عنوان داشت که تاجران بزرگ طلا طی روزهای گذشته در نتیجه شهجوم شهروندان مصری و افزایش فروش طلا که پس از افزایش سرسام قیمت آن طی هفته های گذشته رخ داد، تلاش کردند طلاها را انبار کنند.

وی افزود: هنوز هم این نگرانی وجود دارد که قیمت ها افزایش یابد. دلیل افزایش قیمت طلا افزایش تقاضا و همچین کاهش ارزش پول مصر است. زیرا طلا پناهگاه امنی برای حفظ ارزش ارز و سرمایه گذاری است. همچنین قیمت طلا با افزایش قیمت دلار در بازارهای مصر در ارتباط است.

پایان/

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =