رکوردشکنی مصر در فروش گاز طبیعی

صادرات گاز طبیعی مصر در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۸ میلیون تن به ارزش بیش از ۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴.۳ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش تحریریه، روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن نوشت، وزارت نفت و منابع معدنی مصر اعلام کرد این کشور به رکورد صادرات گاز طبیعی دست یافته است. صادرات گاز طبیعی مصر در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۸ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴.۳ درصدی را نشان می دهد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ارزش صادرات گاز طبیعی در سال جاری به ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش ۳.۵ میلیارد دلاری را نشان می دهد.

DPR to Unveil Strategy for Strengthening Oil, Gas Sector – Nigerian  Upstream Petroleum Regulatory Commission

به نوشته این روزنامه، افزایش درآمدهای مصر به دلیل بهبود قیمت جهانی گاز طبیعی طی چند ماه اخیر و پس از آغاز جنگ اوکراین حاصل شده است. چند سال پیش مصر با میانگین تولید سالانه ۶۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی موفق شد به خودکفایی در تولید گاز طبیعی دست یابد، اما بیشتر گاز این کشور صرف مصرف داخلی می شود.

بخش نفت در نتیجه طرح دولت برای هدفمند ‌سازی مصرف برق که در مرداد ماه گذشته به تصویب رسید، موفق شد مقادیر بیشتری را برای صادرات فراهم کند.

مجموع کل تولید نفتی انرژی فسیلی مصر در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۷۹.۵ میلیون تن بوده که شامل ۲۷.۸ میلیون تن نفت خام و میعانات گازی، ۵۰.۶ میلیون تن گاز طبیعی و ۱.۱ میلیون تن گاز بوتان است.

پایان/

۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =