شهدا، نخبگان سرزمین ما بودند

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران گفت: این شهدا نخبگان سرزمین ما بودند زیرا آنچه که آنان در سنین نوجوانی و جوانی دیدند، به آن ایمان آوردند و با بصیرت، رهرو راه رهبرشان شدند اما امروز خیلی از خواص این جامعه از آنان عقب افتادند.

به گزارش خبرنگار تحریریه ، سردار احمد حق‌طلب رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران، در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و یادواره ۴۵۰ شهید شهربابک، با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند سپاه در کربلای ۵ ، کربلا و عاشورا را مشق کرد، افزود: شما مردم خوب شهربابک حرکتی زینبی در زنده نگهداشتن کربلا و عاشورای داشتید.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران با بیان این که شهدا نخبگان سرزمین ایران اسلامی ما بودند، ادامه داد: به نظرم این شهدا نخبگان سرزمین ما بودند زیرا آنچه که آنان در سنین نوجوانی و جوانی دیدند، به آن ایمان آوردند و با بصیرت، رهرو راه رهبرشان شدند اما امروز خیلی از خواص این جامعه از آنان عقب افتادند.

وی شهیدان را همچون ستارگانی درخشان در آسمان دانست که می توان با آنان راه را پیدا کرد، و بیان کرد: هر جا تردیدی در دل ما به وجود آمده به سیره و شیوه شهدا نگاه کردیم و راه و رسمشان را راه و رسم خودمان قرار دادیم.

حق طلب تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی ویژگی هایی داشت که امروز این چنین در بین شهدا می‌درخشد و شاید مهمترین ویژگی این شهید اخلاص او بود.

وی اظهار کرد: شهید حاج قاسم همیشه خود را در صحنه نبرد علیه دشمن می‌دید و تا لحظه شهادت آسایش نداشت و در هر صحنه‌ای که احساس می‌کرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به او احتیاج دارد در آن صحنه حضور پیدا کرد.

شهدا، نخبگان سرزمین ما بودند

حق طلب بیان کرد: شهید سلیمانی از خانواده و شهر و دیار خود دور شد و هزاران کیلومتر دورتر، در جبهه های عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان حلقه بزرگ امنیتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده کرد تا دشمنان نظام و اسلام هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای شریف جمهوری اسلامی محکوم به شکست شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفای او نبود به گفته مقام معظم رهبری ما باید با تکفیری ها و داعشی ها ‌ در کرمانشاه و همدان و تهران میجنگیدیم.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران ادامه داد: برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم دو بلوک شرق و غرب در کنار هم قرار گرفتند و در یک توافق نانوشته به حمایت از رژیم بعث عراق بلند شدند و سلاح ها و ابزارهای پیشرفته نظامی را در اختیار آن قرار دادند.

وی تصریح کرد: به زعم به مقام معظم رهبری ما جنگ هشت ساله را با اتکا به ایمان، وحدت، برادری، جهاد، شهادت طلبی پیروز شدیم امروز هم به قوت ایمان، تقوا و حضور جوانان در صحنه نیاز داریم.

حق طلب گفت: با خودباوری، اتکا به خداوند و عنایت به معصومین جوانان ما به اینجایی رسیدند که دشمنان به واسطه قدرت جمهوری اسلامی ایران جرئت تجاوز به خاک ایران را ندارند.

شهدا، نخبگان سرزمین ما بودند

وی با بیان اینکه امروز شما مادران و پدران، زنان و مردان باید در یک جنگ شناختی فرزندانتان را ولایی تربیت کنید، افزود: آینده کشور باید در دست جوانانی باشد که اعتماد به نفس دارند، به قدرت لایزال الهی توکل می کنند، پیرو راه شهیدان هستند.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران یادآور شد: امروز شهدا نظاره‌گر اعمال ما هستند و اگر خدایی نکرده یک قدم به عقب بگذاریم و به تکلیف شرعی انسانی و الهی خود عمل نکنیم مدیون شهدا هستیم زیرا این انقلاب و سرمایه ها راحت به دست نیامده است.

شهدا، نخبگان سرزمین ما بودند

وی بیان کرد: مسئولان در حوادث اخیر دست دشمنان را خواندند و دیدند که با فریب و تهاجم فرهنگی و گمراهی برخی از جوانان آنان را به صحنه آوردند اما صبر پیشه کردند و متانت به خرج دادند.

حق طلب اعلام کرد: در طول این چند ماه نیروهای اطلاعات و سپاه سر منشا این فسادها را شناسایی کرده و این روزها خواهید دید که سلسله جنبان این اغتشاشات یکایک به دست نیروهای اطلاعاتی دستگیر خواهند شد و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه برخی از جوانان در حوادث اخیر فریب شعارهای قشنگی همچون زن، زندگی، آزادی را خوردند، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه توان و با صبر و تحمل برای بازگشتن جوانان فریب خورده به دامن اسلام و انقلاب تدابیر مناسبی انجام داده و می دهد و هجمه جدید دشمن هم با شکست روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام انصاری امام جمعه شهرستان در این مراسم با بیان اینکه مجلس شهدا به همه اعتبار می دهد، گفت: ما در نظام خلقت معنویت را نقش اصلی و محوری می بینیم و دفاع مقدس نیز به دلیل معنویت ماندگار شده است.

شهدا، نخبگان سرزمین ما بودند

وی با اشاره به اینکه شهربابک در عملیات کربلای ۵ بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرد. اظهار داشت: یکی از عملیات های سرنوشت ساز عملیات کربلای ۵ بوده است.

سرهنگ استایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهربابک نیز در ادامه به برخی از اقدامات در دهه مقاومت و به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی در شهرستان شهربابک اشاره کرد و گفت: برگزاری چندین یادواره شهدا در بخش ها و شهرهای شهرستان، تامین ۳۵ پک جهیزیه برای زوج‌های جوان توسط مجتمع مس شهربابک، تهیه یک هزار بسته معیشتی، نمایشگاه های مختلف، برپایی موکب های مختلف و دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله فعالیت های انجام شده است.

شهدا، نخبگان سرزمین ما بودند

در حاشیه یادواره شهدای شهربابک نمایشگاه نمایشگاه دهه مقاومت و گرامیداشت شهدای شهربابک برپاست و غرفه های اقتصاد مقاومتی، فروش کتاب، جنگ نرم، اقتصادی مقاومتی، ایستگاه صلواتی و... را شامل می‌شود.

پایان/

۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 23659

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =