چشم روشنی بازار خودرو ایران به دلار 214 هزار تومانی!

چشم روشنی به خودرو 630 هزار دلاری بازار ایران به خوبی نشان می دهد که کیفیت تیم مدیریتی نشسته در پاستور در چه سطحی قرار گرفته است.

به گزارش تحریریه، چشم روشنی به خودرو 630 هزار دلاری بازار ایران یعنی بی ام سری 7 یا 730 li به خوبی نشان می دهد که کیفیت تیم مدیریتی نشسته در پاستور در چه سطحی قرار دارد که پس از یک سال و نیم چنین وضعیتی را ایجاد کرده است.

مدل فول آپشن این سدان 5 نفره متوسط با مدل 2023 در آمریکا 95 هزار دلار است که نشان می دهد بازار خودرو کشور در سگمنت های بالا(فوق سوپرلوکس در ایران و معمولی در سایر کشورها) با دلار 190 هزار تومانی قیمتگذاری می شود.

اما همه ماجرا این نیست، زیرا مدل مشابه بازار ایران برای مدل بی ام و در بازار امریکا یعنی 2018 اگر صفر کیلومتر آن در گوشه کنارها موجود باشد؛ در حد صفر درصد چنین احتمالی متصور است زیرا کسی خودرو را به صورت صفر کیلومتر انبار نمی کند؛ حدود 84 هزار دلار است که نشان می دهد در حقیقت بازار خودرو ایران با دلار 214 هزار تومانی و بالاتر، قیمتگذاری می شود.

اصرار بر سیاستی که بازار خودرو ایران را به یک خرابه تبدیل کرده و آنرا به مضحکه جهانیان تبدیل نموده است با منطق عمومی قابل تحلیل نیست و مشخص نیست که چرا چنین سیاست هایی علیه مردم به وسیله دولت سید ابراهیم رئیسی به کار گرفته می شود.

در جدیدترین خبرسازی بی اثر، اعلام شد که قرار است خودروهای دست دوم وارد کشور شود که بازار به صورت افزایش قیمت واکنش نشان داد، زیرا اعتماد مردم به دولت از دست رفته است و کسی سیاست های خودرویی وزارت صمت را جدی نمی گیرد و مردم آنرا با منطق زمان خریدن برای عدم اصلاح وضعیت تفسیر می کنند. برخی از کارشناسان اقتصاد سیاسی معتقدند که دولت رئیسی تا زمانی که برجام احیا نشود اجازه واردات خودرو را به هیچ وجه نخواهد داد.

عجیب اینکه عده ای خبر دادند در امارات برخی ایرانیان در حال خرید خودروهای دست دوم و بار زدن آنها در لنج ها هستند! که این خبر تایید نشده است. اما اگر درست باشد اوج تعارض منافع را نشان می دهد و گواه روشنی بر سیاستگذاری به وسیله ذی نفعان رانتی است که همزمان با طراحی سیاست، برای اجرا هم اقدام می کنند و باعث کانالیزه شدن فرصت های اقتصادی می شوند و ثروت های زیادی را تصاحب می کنند.

پایان/

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 24092

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =