اولین مورد از تفاهم 700 میلیون یورویی با روسها محقق شد

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به تفاهم 700 میلیون یورویی در زمینه خودرو و قطعات با روسها که در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو صورت گرفته بود گفت: در این راستا قرارداد صادرات 45 هزار دستگاه خودرو سایپا به روسیه به ارزش 450 میلیون یورو به امضا رسید.

به گزارش تحریریه، قرارداد صادرات 45 هزار دستگاه خودرو ساخت سایپا به روسیه در حضور علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت به امضای مدیرعامل سایپا و طرف های روس رسید.

با عقد این قرارداد که در راستای اجرایی شدن تفاهمات صورت گرفته در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو صورت گرفت، 45 هزار دستگاه خودرو ساخت سایپا در چند محموله و به ارزش کلی 450 میلیون دلار به روسیه صادر می شود.

در حاشیه عقد این قرارداد علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت به حضور پر رنگ خودروسازان و قطعه سازان در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو اشاره کرد و گفت: یکی ثمره این حضور پر رنگ عقد قراردادی بود که امروز شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: گردش مالی زنجیره خودرویی در روسیه بیش از 20 میلیارد دلار است و ما می توانیم بعد از خروج شرکای آصلی آنها به علت تحریم ها، سهم خوبی از این بازار کسب کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: این اولین گام برای حضور خودروسازان ما در روسیه و رسیدن به تولید مشترک در ایران و تولید خودروهای جدید مشترک در همکاری با خودروسازان بزرگ روسیه است.

در ادامه محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا نیز ضمن تشکر از وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت برای مهیا کردن شرایط عقد قراردادهای بین المللی گفت: تولیدات سایپا بالای 300 درصد رشد کیفی داشتند و این حضور بین المللی در روسیه ثمره افزایش کیفیت است.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با خریداران روس گفت: بزودی تیم های فنی سایپا برای راه اندازی مجدد 2 کارخانه خودروسازی که با تحریم ها تعطیل شده اند به روسیه اعزام می شوند تا در این کشور شاهد تولید مشترک باشیم.

مدیرعامل سایپا در خصوص صادرات خودرو به ونزوئلا نیز گفت: اولین محموله هزار دستگاهی تحویل دولت ونزوئلا شده است و 2 هزار دستگاه دیگر نیز آماده تحویل بعد از انجام امور انتقال ارز است.

به نقل از سازمان توسعه تجارت، وی تاکید کرد: سیاست ما تمرکز در 2 بازار اصلی شامل ونزوئلا و روسیه است تا ایجاد تنوع در بازارها.

پایان/

۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 24379

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =