ایران با عضویت در بریکس سبب تقویت بلوک اقتصادهای نوظهور می‌شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بریکس بلوک اقتصادی قوی محسوب می شود زیرا کشورهای عضو آن بخش عمده ای از جمعیت دنیا و اقتصاد برتر را تشکیل داده و همچنین از تاثیرگذاری در عرصه جهانی مانند شورای امنیت سازمان ملل برخوردار هستند.

به گزارش تحریریه، ابراهیم عزیزی در خصوص اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس، گفت: دولت سیزدهم در تنظیم سیاست خارجی خودش، دیپلماسی فعال را در دستورکار خودش قرار داده لذا می توان مشاهده کرد که چندی پیش عضویت ایران در شانگهای نهایی و به ثمر رسید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی در عرصه سیاست خارجی ایران مورد توجه جدی قرار دارد، اظهار کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد دولت عزم جدی برای رفع مشکلات اقتصادی از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه گروه بریکس می تواند فرصت های اقتصادی خوبی را برای ایران ایجاد کند، ادامه داد: در واقع بریکس بلوک اقتصادی قوی محسوب می شود زیرا کشورهای عضو آن بخش عمده ای از جمعیت دنیا و اقتصاد برتر را تشکیل داده و همچنین از تاثیرگذاری در عرصه جهانی مانند شورای امنیت سازمان ملل برخوردار هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه کشورهای اعضای بریکس با سیاست های یکجانبه غربی ها مخالف هستند از این رو باید یادآور شد آمریکایی ها یکی از مخالفان جدی تشکیل و قدرت یافتن بریکس به حساب می آیند، افزود: در این میان باید یادآور شد کشورمان عضو بلوک های اقتصادی غربی نیست از این رو عضویت در بریکس، شانگهای و حتی اوراسیا می تواند برطرف کننده و تامین کنده نیازهای کشورمان در عرصه های مختلف باشد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش کرد امروزه منافع سیاسی کشورها تحت تاثیر منافع اقتصادی مشترک قرار دارد از این رو همکاری های چندجانبه بر اساس بلوک های اقتصادی می تواند به پیشبرد اهداف کشورمان در عرصه های بین المللی نیز کمک کند.

پایان/

۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 24465

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =