حضور تسلیحات چینی در جنگ اوکراین

نشریه آلمانی عنوان داشت تسلیحات چینی از طریق امارات متحده عربی به روسیه ارسال شده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «القدس العربی» نوشت، مجله آلمانی اشپیگل فاش کرد که علیرغم رد اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه پکن به دنبال ارسال کمک به روسیه در جنگ علیه اوکراین است، اطلاعات دریافتی نشان می دهد که دولت چین هواپیمای بدون سرنشین غیرنظامی به روسیه ارسال کرده که این پهپادها برای شناسایی نظامی استفاده می شود.

بر اساس اطلاعات اشپیگل، این پهپادها از طریق امارات توسط شرکت‌های صادرات و واردات تحت کنترل دولت چین به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده می‌شوند و واحدهای روسی هم‌اکنون از پهپادها برای شناسایی در جبهه اوکراین استفاده می‌کنند.

بر اساس اطلاعات اشپیگل، روسیه همچنین قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه را به چین سفارش دهد. بر این اساس، ارتش روسیه و سازنده هواپیماهای بدون سرنشین چینی “Xi’an Bingo Intelligent Aviation Technology”، برای تولید انبوه و آزمایش ۱۰۰ نمونه اولیه پهپاد "ZT-۱۸۰" که قادر به حمل کلاهک هایی به وزن ۳۵ تا ۵۰ کیلوگرم باشند و تحویل آنها به وزارت دفاع روسیه تا ماه آوریل، مذاکره کرده‌اند.

Атака дронами - Россия снова запустила по Украине дроны - что известно —  УНИАН

این مجله آگاه آلمانی اعلام کرد که اطلاعات رصد شده توسط تیم های اطلاعاتی غربی نشان می دهد ارتش روسیه احتمالاً ذخایر پهپادهای ایرانی خود را تمام کرده است. ارتش اوکراین از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه حداقل ۲۴ پهپاد شاهد-۱۳۶ را سرنگون کرده است.

رهبران گروه ۷ چندی قبل متعهد شدند که هزینه های سنگینی را بر کشورهایی که به روسیه در دور زدن تحریم های بین المللی اعمال شده علیه این کشور با هدف فشار بر روسیه برای توقف تهاجم به اوکراین کمک می کنند، تحمیل کنند.

روسای کشورهای گروه ۷ در بیانیه ای مشترک در اولین سالگرد آغاز تهاجم روسیه به اوکراین اعلام کردند، ما از کشورهای ثالث یا دیگر بازیگران بین‌المللی که به دنبال دور زدن یا تضعیف اقدامات ما هستند می‌خواهیم از ارائه حمایت مادی برای جنگ روسیه خودداری کنند یا آماده رویارویی با هزینه های گزاف شوند!

منبع: مطالعات خلیج فارس

پایان/

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =