افزایش شدید روابط اقتصادی ترکیه و امارات

رئیس جمهوری ترکیه ابراز اطمینان کرد برپایه توافقنامه همکاری اقتصادی فراگیر حجم مبادلات تجاری ترکیه با امارات طی ۵ سال آینده به ۲۵ میلیارد دلار برسد.

به گزارش تحریریه، ترکیه و امارات روز ۱۳ اسفند ماه یک توافقنامه همکاری اقتصادی فراگیر امضا کردند. تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در بخشی از گزارش خود درباره روابط اقتصادی دو کشور نوشت، «ثانی بن احمد الزیودی» وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی پس از امضای توافقنامه همکاری اقتصادی فراگیر با ترکیه اظهار داشت که قابلیت روابط اقتصادی امارات با ترکیه بسیار زیاد است. امارات این موضوع را درک کرده است که بخش مالی ترکیه مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است.

وی افزود توافقنامه همکاری فراگیر اقتصادی، تجارت و روابط دوجانبه را تقویت خواهد کرد. این توافق تأثیر قابل توجهی در روابط دو کشور به دنبال خواهد داشت. پتانسیل عظیمی در بسیاری از عرصه ها از جمله امنیت غذایی، بهداشت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخش مالی و خدمات لجستیکی وجود دارد.

Turkish President

افزون بر حذف موانع تجاری و کاهش تعرفه‌ها پیش بینی می شود این قرارداد دسترسی به بازارهای جدید را برای شرکت‌ها در هر دو کشور تسهیل کند و قدرت رقابت‌پذیری آنها را افزایش دهد.

به نوشته تارنمای الخلیج آنلاین، پس از امضای توافق همکاری مشترک میان ترکیه و امارات پیش بینی می شود دستکم بیش از ۲۵ هزار فرصت کاری در امارات و بیش از ۱۰۰ هزار فرصت کاری در ترکیه ایجاد شود. دولت امارات هم عنوان کرده است که این توافق موجبات همکاری فراگیر میان امارات و ترکیه و ایجاد یک فضای مناسب را فراهم می آورد.

این توافق دستیابی به مجموعه ای از اهداف راهبردی و در راس آن دو برابر کردن حجم مبادلات تجاری را هدف قرار داده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه ابراز اطمینان کرد که برپایه توافقنامه همکاری اقتصادی فراگیر حجم مبادلات تجاری با امارات طی ۵ سال آینده به ۲۵ میلیارد دلار برسد.

پایان/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 24580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =