پرداخت ۱۷ میلیارد تومان وام اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی در شهربابک

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال جاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه اشتغال و توانمندسازی 256 فقره وام اشتغالزایی از محل منابع بانکی مبلغ 17 میلیارد تومان پرداخت داشته است.

به گزارش تحریریه، اکبر ستوده در هفته احسان ونیکوکاری و سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد، گفت: در سال جاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه اشتغال و توانمندسازی 256 فقره وام اشتغالزایی از محل منابع بانکی مبلغ 17 میلیارد تومان پرداخت داشته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) از در دستور کار قرار دادن احداث 40 واحد مسکونی در نقاط مختلف شهرستان یاد کرد و افزود: کار ساخت اکثر این واحدها آغاز وبعضا پیشرفت ۷۰درصدی داشته اند. وی افزود: امسال همچنین کمک هزینه تعمیرات منزل و احداث حمام و سرویس بهداشتی از محل کمک های خیرین و صدقات به مبلغ 600 میلیون تومان به تعداد 56 نفر پرداخت داشته ایم.

ستوده پرداخت هزینه گازرسانی به منازل مددجویان دهستان خبر و سایر مناطق شهرستان به مبلغ یک میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: عملیات احداث 4 واحد هال و آشپزخانه از محل کمک خیرین و شرکت مس شهربابک به مبلغ 280 میلیون تومان از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه مسکن است.

وی به اهدا 75 سری جهیزیه از محل اعتبارات دولتی و کمک شرکت مس و خیرین و توزیع هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی سبد کالا و ۲ تن گوشت از محل کمک خیرین وشرکت مس و شرکت بابک مس ایرانیان اشاره و تصریح کرد: اهدا 80 عدد بخاری گازی، 36 آبگرمکن و 10 دستگاه یخچال و پرداخت تعداد 568 مورد کمک های نقدی به نیازمندان از محل صدقات و وجوهات منابع امدادی از دیگر فعالیت های انجام شده است.

ستوده بیان کرد: 450 مورد وام کارگشایی از محل منابع صندوق امداد ولایت و اهدا 36 فقره وام درمانی از محل معرفی به
بانکهای عامل مهر و رسالت پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت کمک هزینه درمانی به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، اهدا 24 عدد تجهیزات پزشکی از جمله عصا، واکر، تخت، دستگاه اکسیژن و ... و همچنین پرداخت کمک هزینه پرستاری به 36 بیمار زمین گیر و صعب العلاج و توزیع ۶۵۰ سبدکالا بهداشتی و تشکیل کلاس های آموزش بهداشت و مشاوره از اقدامات انجام شده در حوزه درمان و بهداشت توسط کمیته امداد امام خمینی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 249 نفر از ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد توسط 865 نفر از خیرین در قالب طرح اکرام بصورت نقدی حمایت می‌شوند .

ستوده با بیان اینکه تعدادی لوازم التحریر و لوازم ضروری زندگی توسط حامیان تقدیم فرزندان معنوی شده است، ادامه داد: پرداخت 365 مورد کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان، پرداخت ۷۵ مورد کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و توزیع سبد لوازم التحریر به دانش آموزان و نیز پرداخت کمک هزینه زیارت مشهد مقدس به سالمندان از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه فرهنگی است.

وی در پایان ضمن تشکر از حامیان و همراهان کمیته امداد در خدمت رسانی به محرومین اعلام کرد: در آستانه سال نو ادامه همراهی و احسان و نیکوکاری مورد انتظار است.

پایان/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 24655

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =