جبران افزایش قیمت نهضت ملی مسکن از جیب مردم/ وقتی رئیسی جای پای روحانی می‌گذارد

دولت سیزدهم که وعده ساخت 4 میلیون مسکن را تا سال 1404 داده افزایش هزینه‌های ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را با افزایش سقف وام و از جیب مردم جبران کرد.

به گزارش تحریریه، هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام طرح نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان خبر داد. مهرداد بذرپاش عصر روز سه‌شنبه 191 اردیبهشت ماه در توئیتر نوشت: «الحمدلله امروز در شورای پول و اعتبار تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.»

هزینه‌های ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با افزایش روزافزون تورم و تاثیر آن بر قیمت مولفه‌های تاثیرگذار ساخت و ساز از جمله نهاده‌های ساختمانی،‌دستمزدها و... بنابر گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی به حدود 10 میلیون تومان برای هر مترمربع رسیده است. به‌عبارت دیگر برای ساخت یک واحد 100 مترمربعی بدون احتساب هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی واحد حدود یک میلیارد تومان خواهد شد.

از سوی دیگر با توجه به اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان بایستی آورده خود را در 8 مرحله به مبلغ 40 میلیون تومان پرداخت کنند. این یعنی آورده حدود 320 میلیون تومانی برای نهضت ملی مسکن. پیش از این وام نهضت ملی مسکن در تهران 450 میلیون تومان، شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر 400 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 350 میلیون و سایر شهرها 300 میلیون تومان بود.

با توجه به این ارقام و افزایش هزینه‌های ساخت مسکن، دولت تصمیم گرفت تا سقف وام نهضت ملی مسکن را برای سراسر کشور افزایش دهد. با این اقدام دولت سیزدهم مانند دولت حسن روحانی، هزینه افزایش قیمت‌ها را از جیب مردم تامین کرد و در واقع دست در جیب متقاضیان این طرح کرده است. اقدامی که با توجه به اقساط بالای 10 میلیون تومانی وام، گرفتاری‌های فراوانی را برای متقاضیان به وجود آورد.

پایان/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =