فراگیر شدن بورس کالا با تکمیل زنجیره های پیشین و پسین امکان پذیر است

وزیر اقتصاد در مراسم تجلیل از برترین های بورس کالا(همراهان شفافیت) با تاکید براینکه، بخش زیادی از نقاط ضعف و ناکارآمدی های جزئی که در بورس کالا وجود دارد به سایر بازیگران اقتصاد ایران بر می گردد، اظهار داشت: اگر مجموعه زنجیره های پیشین و پسین در بورس کالا تکمیل بشوند، آن وقت می توان امیدوار بود که منطق بورس کالا در اقتصاد فراگیر شده و نقاط ضعف جزیی آن نیز مرتفع شود.

به گزارش تحریریه، وزیر اقتصاد در مراسم تجلیل از برترین های بورس کالا (همراهان شفافیت) با اشاره به اینکه در اقتصاد نهادهای زیادی متولد می شوند اما هرگز فرصت بلوغ و رشد پیدا نمی کنند و یا بالغ می شوند اما فرصت توسعه و فراگیری پیدا نمی کنند، خوشبختانه بورس کالا جزو نهادهایی در اقتصاد ایران است که هم در سالهای گذشته فرصت بلوغ پیدا کرد و علیرغم تندبادهایی که در سالهای گذشته پشت سرگذاشته است، توانست به نهادی بالغ تبدیل شود.

دکتر خاندوزی در ادامه گفت: امیدواریم این نهاد بتواند منطق خود را که منطق شفافیت اقتصادی و منطق کاهش رانت های اقتصادی و منطق تسهیل و کاهش هزینه های مبادلاتی است فراگیر و حاکم کند .

وی در ادامه گفت: اولین درخواست من از مدیران بورس کالا برای فراگیر کردن منطق شفافیت و کاهش رانت در اقتصاد این است که ضعف های نهادی بورس کالا را مرتفع کنند، زیرا این بهترین روش برای توسعه منطق بورس کالا در اقتصاد ایران خواهد بود.

خاندوزی با تاکید براینکه، بخش زیادی از این نقاط ضعف و ناکارآمدی های جزئی که وجود دارد به سایر بازیگران اقتصاد ایران بر میگردد، اظهار داشت: اگر مجموعه زنجیره های پیشین و پسین در بورس کالا تکمیل بشوند، آن وقت می توان امیدوار بود که نقاط ضعف جزیی بورس کالا نیز مرتفع شود.

وزیراقتصاد افزود: تا زمانیکه سامانه بهین یاب مشکلات متعددی دارد و تا زمانیکه سامانه جامع تجارت با زنجیره خود نقاط ضعف زیادی دارد، نمی شود همچنان توقع داشت که در میان این ناکارآمدی های نهادی یک حلقه کارآمد عمل کند. وی با تاکید بر اینکه بورس کالا به تنهایی نخواهد توانست بار ناکارآمدی های زنجیره های نهادی قبل و بعد از خود را به دوش بکشد، افزود: امیدوارم این اتفاق کمک کند به اینکه پاره ای از نقاط ضعفی که همچنان وجود دارد در این نهاد بالغ شده مرتفع شود.

در پایان این مراسم که سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صمت، عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران بسیاری از شرکتهای بزرگ فعال در حوزه معادن، صنایع و پتروشیمی نیز در آن حضور داشتند، جوایزی به برترین شرکتهای فعال در بورس کالا اهدا شد.

پایان/

۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 25666

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =