تسهیل دریافت زمین برای مشمولین طرح جوانی جمعیت

در جلسه کارگروه زمین و مسکن ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت و راه و شهرسازی با مساعدت معاونت مسکن، روند ثبت نام، پالایش و پیگیری اخذ زمین برای خانواده های داری سه فرزند و بیشتر مشمول قانون جوانی جمعیت تسهیل شد.

به گزارش تحریریه، در جلسه‌ای که به منظور بررسی روند اجرایی ماده ۳ و ۴ قانون جوانی جمعیت تشکیل شد، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر و سرپرست دفتر اقتصاد مسکن از سرعت گرفتن تشکیل پرونده‌های متقاضیان، پالایش، تخصیص و تحویل زمین به متقاضیان خبر داد و گفت: تمام سعی ما در این مدت حل مشکلات و ابهامات قانونی در این طرح بوده و امروز می‌توانیم اعلام کنیم که سال ۱۴۰۲ سال سرعت گرفتن تحویل زمین به متقاضیان خواهد بود.

نوروزی افزود: نگاه وزارت راه و شهرسازی، نگاه تکلیف مدارانه به این موضوع بوده و همکاران بایستی تلاش مضاعفی را در سال جاری انجام داده تا هر چه سریعتر خانواده های مشمول طرح، طعم شیرین این خدمت کم نظیر که توسط دولت سیزدهم در حال اجرا است را بچشند.

در ادامه محمد صادق مرادی دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از همکاری مثبت و مجدانه معاونت مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن در این طرح مهم گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت را حیاتی و مهم دانستند و ما نیز باید به همین شکل به این قانون نگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از حضور دکتر بذرپاش سرعت اجرای قانون جوانی جمعیت در وزارت راه و شهرسازی افزایش پیدا کرده و رصد دقیقی بر عملکرد همه معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل از سوی وزیر اعمال می‌شود.

دبیر جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از نمایندگان سازمان‌ها و ادارات کل خواست تا در خصوص ارائه گزارشات برخط و اجرای دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد اهتمام بیشتری داشته باشند.

مرادی از بازرسی متناوب دبیرخانه از استان‌ها و سازمان‌های تابعه نیز خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص های ارزیابی در سال۱۴۰۲ اجرای قوانین جوانی جمعیت خواهد بود.

در ادامه این جلسه قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، مطالب توجیهی و آموزشی در خصوص نحوه اجرای دستور العمل ها و جدیدترین تغییرات سامانه ثبت نام را ارائه کرد و از ادارات کل خواست تا ابهامات و مشکلات خود را هرچه سریع‌تر به ستاد اعلام کنند تا سرعت ارائه خدمات در ادارات کل افزایش یابد.

در پایان جلسه نیز نمایندگان سازمان‌ها و ادارات کل سوالات خود را در موارد مختلف مطرح کردند که توسط غفاری معاون سازمان ملی زمین و مسکن و قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن پاسخ داده شد.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ لازم الاجرا گردیده که مهم‌ترین وظیفه وزارت راه و شهرسازی تخصیص زمین رایگان به خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر است.

جلسه کارگروه زمین و مسکن ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی با حضور ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر و سرپرست دفتر اقتصاد مسکن، محمد صادق مرادی دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و اعضای کارگروه زمین و مسکن متشکل از معاونت مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی با همراهی مجازی معاونین مسکن و ساختمان ادارات کل راه وشهرسازی استان‌ها برگزار شد.

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 25805

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =