افزایش درآمدهای تونس در حوزه گردشگری

درآمد بخش گردشگری تونس در نیمه نخست سال جاری میلادی، به رقم ۷۱۸ میلیون دلار رسیده است و حدود ۹.۳ میلیون گردشگر وارد این کشور شده اند؛این کشور برای جذب شمار بیشتری از گردشگران برنامه ریزی کرده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری الجزیره نوشت، پس انداز خارجی تونس تا روز پنجشنبه گذشته به ۷/۴ میلیارد دلار رسید. همچنین سپرده خارجی های مقیم تونس و درآمدهای ناشی از بخش گردشگری در نیمه نخست سال جاری میلادی هم افزایش یافته است.

برپایه گزارش بانک مرکزی تونس، پس انداز کنونی ارز تونس، امکان واردات کالا به این کشور به مدت ۹۹ روز آینده را فراهم می کند.

سپرده خالص تونسی ها در نیمه نخست سال جاری به ۳.۹ میلیارد دینار (۱.۲۶ میلیارد دلار) رسیده است. این در حالی است که این رقم طی مدت مشابه در سال گذشته میلادی ۳.۷ میلیارد دینار (حدود ۱.۱۹ میلیارد دلار) بوده است. رقم کسب شده در سال جاری افزایش۵.۴ درصدی را نشان می دهد.

افزایش درآمدهای تونس در حوزه گردشگری

الجزیره در بخش دیگری از گزارش خود درباره در آمد بخش گردشگری تونس نوشت، در نیمه نخست سال جاری میلادی، درآمد بخش گردشگری تونس به رقم ۲.۲۲۱میلیارد دینار (۷۱۸ میلیون دلار) رسیده است. این در شرایطی است که این رقم در طی همین مدت در سال گذشته میلادی ۱.۴۳۸میلیارد دینار (۴۶۴میلیون دلار) ثبت شده است.

افزایش درآمدهای تونس در حوزه گردشگری

این شبکه خبری در بخش پایانی گزارش خود آورد: تونس انتظار دارد که در سال جاری میلادی شمار بیشتری از گردشگران وارد این کشور شوند. در سال جاری حدود ۹.۳میلیون گردشگر وارد این کشور شده اند که این رقم از سال ۲۰۱۹ میلادی و پس از شیوع کرونا بی سابقه بوده است.

پایان/

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26399

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =