سرمایه گذاری گازی الجزایر

شرکت نفت الجزایر با هدف صادرات ۱۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال سرمایه گذاری تازه ای را با شرکت توتال انرژی فرانسه نهایی کرد.

به گزارش تحریریه، بخش عربی زبان خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نوشت، شرکت نفت الجزایر با شرکت توتال انرژی فرانسه توافقی را برای توسعه دو میدان گازی در جنوب شرقی این کشور به ارزش ۷۳۹ میلیون دلار امضا کرد.

«توفیق حکار» مدیر اجرایی شرکت نفت الجزایر گفت با توسعه دو میدان گازی الجزایر زمینه برای استخراج ۵۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و ۱۳ میلیون تن گاز مایع فراهم می شود. در این دو میدان تا سال ۲۰۲۶ میلادی بیش از ۱۰۰هزار بشکه نفت هم تولید خواهد شد.

به نوشته آناتولی، در مراسم امضا این توافق که در مقر شرکت نفت الجزایر «سوناطراک» برگزار شد توفیق حکار مدیر اجرایی شرکت نفت الجزایر و «پاتریک پویان» مدیر شرکت توتال انرژی حضور داشتند.

همچنین شرکت نفت الجزایر و توتال فرانسه قرارداد فروش گاز مایع الجزایر به شرکت فرانسه به مقدار ۲ میلیون تن در سال را تمدید کردند.

این رسانه در پایان گزارش خود آورد: الجزایر سالانه حدود ۱۳۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید می کند که بیش از ۵۵ میلیارد متر مکعب را به خارج صادر می کند و ۵۰ میلیارد متر مکعب را در بازارهای داخلی مصر می کند.

اکنون این کشور رساندن سطح صادرات به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال را هدف گذاری کرده است.

پایان/

۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =