آیا اردوغان پرونده خاشقچی را بایگانی کرد؟

سفر رجب طیب اردوغان به عربستان توجه بسیاری از رسانه های سعودی را به خود جلب کرده است و برخی این سفر را پس از پرونده خاشقچی، نشانه دور تازه روابط آنکارا و ریاض می دانند.

به گزارش تحریریه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه طی سفری رسمی و در راستای نخستین دیدار خود از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، وارد جده عربستان شد.« بدر بن سلطان» معاون امیر منطقه جده و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان و شماری دیگر از مقامات دو کشور از اردوغان در فرودگاه «ملک عبدالعزیز» استقبال کردند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سفر خود به سه کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس هم رفت. وی پس از سفر دو روزه خود به عربستان و قطر، روز چهارشنبه نیز وارد شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد.

این گزارش در بردارنده مهمترین محور خبرها و تحلیل هایی است که در رسانه های عربستان درباره سفر اردوغان به عربستان منتشر شده است.

روزنامه «الریاض» عربستان به سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به عربستان توجه ویژه ای نشان داد. این روزنامه خبر سفر رئیس جمهوری ترکیه به عربستان و دیدار وی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را در کانون توجه قرار داد.

الریاض در گزارش خود نوشت، عربستان و ترکیه چندین دهه با هم همکاری و تفاهم مشترک داشتند و اکنون روابط این دو کشور شاهد پیشرفت، همکاری و تفاهم مشترک درباره مسائلی است که در راستای منافع دو کشور و جهان اسلام است.

روزنامه «الجزیره» عربستان هم نوشت، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و اردوغان در این دیدار تحولات جدید منطقه ای و بین المللی را بررسی کردند و آنها برای همکاری در حوزه انرژی و صنایع دفاعی به تفاهم رسیدند.

روزنامه «الوطن» عربستان در گزارش خود به نشست بن سلمان و اردوغان اشاره کرد و نوشت، نشست سران دو کشور بیانگر تقویت روابط دوجانبه و استقبال از سرمایه گذاری مشترک است.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز با اشاره به پیشینه روابط ترکیه و عربستان نوشت، سفرهای متقابل رهبران دو کشور دلیل بارزی بر تقویت روابط دو کشور است. روابط این دو کشور در همه حوزه ها قوی است.

روزنامه الکترونیکی «السبق» عنوان داشت که ترکیه و عربستان در سطح منطقه ای و فرامنطقه ای از جایگاه بالایی برخوردار هستند. این دو کشور لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه هستند.

طبق این گزارش، ترکیه و عربستان نقش متوازن و کارامدی در حفظ امنیت و صلح بین المللی بازی می کنند. این دو کشور عضو گروه 20 هستند که اقتصادهای بزرگ جهان در آن حضور دارند.

پایان/

۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26596

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =