دعوای دموکرات و جمهوریخواه بالاگرفت

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که دستور آغاز تحقیقات رسمی برای استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را صادر کرده است.

به گزارش تحریریه، اسپوتنیک روسیه نوشت، "کوین مک کارتی" تصریح کرد که قانونگذاران به اندازه کافی در مورد دروغ های بایدن مبنی بر عدم اطلاع از تجارت اعضای خانواده خود، اطلاعات جمع آوری کرده اند.

در اکتبر ۲۰۲۰، نیویورک پست ایمیل‌هایی به هانتر بایدن منتشر کرد که در آن ذکر شده بود که او در زمان معاونت رئیس‌جمهور ایالات متحده، نماینده پدرش در شرکت اوکراینی Burisma بوده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد که بایدن جونیور میلیون‌ها دلار برای کار لابی‌گری برای "فروش" دسترسی به پدرش دریافت کرده است. این مکاتبات ظاهراً در لپ‌تاپ پسر رئیس دولت که در یکی از تعمیرگاه‌ها در دلاور کشف شده بود، پیدا شد.

در پایان ماه اوت، سی‌ان‌ان گزارش داد که کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و چند تن از مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه، شروع به تدوین استراتژی برای آغاز تحقیقات در مورد روند استیضاح بایدن کرده‌اند.

ان‌بی‌سی نیوز در اول سپتامبر به نقل از منابع گزارش داد که دولت ریاست جمهوری ایالات متحده تدارکات فعالی را برای آغاز احتمالی تحقیقات استیضاح توسط حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا آغاز کرده است تا پاسخی تهاجمی به اقدامات مخالفان سیاسی دموکرات ها بدهد.

پایان/

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 27411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =