تشدید قوانین خروج شرکت های خارجی از روسیه

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد شرکت هایی که می خواهند از این کشور خارج شوند، باید ۱۵ درصد از ارزش فروش دارایی خود را به بودجه کشور پرداخت کنند.

به گزارش تحریریه، «ایزوستیا» به نقل از وزارت دارایی روسیه اعلام کرد، شرکت های غربی که به دنبال خروج از روسیه و فروش دارایی های خود در این کشور هستند، به زودی موظف خواهند شد که ۱۵ درصد از سرمایه خود را به دولت این کشور پرداخت کنند.

«ایوان چبسکوف» مدیر بخش سیاست مالی این وزارت دارایی روسیه به این رسانه اظهار داشت که در هر مورد ارزش بازاری کامل دارایی های شرکت به همراه سهم پرداختی به دولت محاسبه می شود.

وی تصریح کرد: رای کمیسیون سرمایه گذاری خارجی در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

مسکو قوانین خروج را برای شرکت های غربی تشدید کرده و خواستار تخفیف ۵۰ درصدی در تمام معاملات خارجی و همچنین کمک به بودجه روسیه حداقل ۱۰ درصد از قیمت فروش دارایی ها شده است.

تشدید قوانین خروج شرکت های خارجی از روسیه

شرکت های خارجی از کشورهای به اصطلاح غیردوست که سعی دارند روسیه را ترک کنند در شرایط کنونی مجبور هستند از یک کمیسیون دولتی مجوز خروج دریافت کنند. 

بر اساس گزارش رویترز در ماه گذشته، بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌ها و اظهارات بنگاه ها، تا به حال شرکت‌های خارجی به دلیل توقف فعالیت‌های خود در روسیه و به دلیل کاهش سرمایه و از دست دادن درآمد بیش از ۸۰ میلیارد دلار متضرر شده‌اند.

«آلکسی کوپریانوف» از مقامات آسپرینگ کاپیتال که به دولت روسیه در مورد قوانین تجاری متعدد مشاوره داده است، به رویترز گفت که خروج شرکت ها برای کارآفرینان روسی، و همچنین رقبای شرکت های غربی و شرکای تجاری سابق این کشور، یک موهبت بزرگ بوده است.

تحت فشار تحریم ها، تعداد زیادی از شرکت های غربی پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، بازار روسیه را ترک کردند. روسیه از آن زمان به شدت به سمت شرکای غیر غربی، به ویژه چین و هند، تغییر جهت داده است.

پایان/

۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =