۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
چرا همجنسگرایی افزایش یافته است

سوال مهم برای مردم و جامعه شناسان این است که چرا در سال های اخیر تبلیغات درباره همجنسگرایی افزایش یافته است.

گسترش و شیوع روابط خارج از عرف هرروزه در جهان افزایش می یابد و تبلیغات و سیاستهای اعمال شده از سوی نظام جهانی و دلایل مختلفی که اینگونه افراد مطرح می کنند این پرسش را بوجود می آورد که چرا همجنس گرایی در جهان تبلیغ می شود و بر چه اساس این کردار در بیشتر ملت ها و فرهنگها کاری زشت، غیراخلاقی و از نگاه دین گناه محسوب می شود.

امروزه همجنس گرایان دلایل مختلفی را برای عادی نشان دادن روابط خود عنوان می کنند و بر این اساس در بسیاری از کشورها آزادی اینگونه روابط قانونی و به رسمیت شناخته می شود، در این جهت به دنبال ریشه های تاریخی و دلایلی که می تواند منجر به همجنس گرایی شود، پرداخته ایم در این میان شواهدی موجود بود که برخی از عرفا و بزرگان جهان نیز به همجنس گرایی روی آورده اند.

نقش سرمایه داری در گسترش همجنسگرایی

امروزه سرمایه داری و نظام سیاسی، اقتصادی جهان بحرانهای اجتماعی زیادی را برای مردم بوجود آورده است، جامعه شناسان بر این باورند که قدرت ایجاد شده توسط پول و سرمایه شرایط بسیار نابرابری را در جهان ایجاد کرده است و به این صورت بحرانهای روحی روانی بسیاری بوجود آمده و انسانهای بیشماری روی به غرایز حیوانی آورده اند.

ایجاد قوانین بصورت سنتها

سنتها و آموزه های اخلاقی در جهت جلوگیری از ناهنجاریهای اجتماعی بوجود آمده است و لازم بود به این نکته اشاره کنیم که هرآنچه به عنوان سنت و یا قوانین اجتماعی در جوامع ایجاد شده است از سر تجربه و درسهای گرفته شده از دل مردم بوده است پس می توان اینطور برداشت کرد که قوانینی که در گذشته برای جلوگیری از چنین رفتارهایی بوجود آمده برای حفظ و امنیت اجتماع لازم بوده است.

آیا همجنسگرایی موضوع جدیدی است؟

همجنس گرایی موضوع جدیدی در جهان امروز نیست این موضوع از آغاز حیات و زندگی اجتماعی در جهان مشاهده شده است از این نظر در طبیعت و در میان حیوانات نیز تمایلات اینچنینی وجود داشته است و شاید چنین رفتارهایی در بحث تکاملی موجودات نقش داشته است.

بر اساس مشاهدات تاریخی و با توجه به مسائل مربوط به رفتارهای همجنسگرایانه در میان فلاسفه یونان باستان می توان اینطور پنداشت که در برخی مواقع رفتارهای همجنسگرایانه یک نوع استراتژی در جهت موفقیت آنها بوده است.

روند تکاملی

موجودات برای رسیدن به تکامل کنش ها و واکنش های متعددی را تجربه می کنند گاهی اوقات شرایط انسانها را به جایی می کشاند که از تمامی خطوط قرمز ترسیمی خود عبور می کنند از این جهت برخی فلاسفه نیز بر این باور بودند که در بسیاری از مواقع رفتارهای همجنسگرایانه و دوری از جنس مخالف باعث پیشرفت آنها شده است از نظر آنها زندگی خانوادگی و داشتن همسر سرعت رشد آنها را کاهش می داده است و یا مانعی در مسیر موفقیت آنها می باشد و بر این اساس برای نیازهای جنسی خود از جنس موافق استفاده می کرده اند.

تاثیر مدرنیته بر همجنسگرایی

با مطالعات و تحقیقات از افرادی که رفتارهای اینچنینی داشته اند، می توان اینطور پنداشت که بسیاری از آنها از یک ضعف درونی و احساسی رنج می برده اند که این موضوع می توانسته از دوران کودکی و مشکلات آن زمان نیز سرچشمه گرفته باشد، بسیاری توانایی رسیدن و یا دسترسی به جنس مخالف خود را نداشته اند و از این جهت به همجنس گرایی روی آورده اند این موضوع چه در جوامع سنتی و مذهبی و چه در جوامع مدرن وجود دارد و کسی نمی تواند منکر آن باشد.

ضعف های شخصیتی در انسانها از نحوه ارتباطات آنها مشخص می شود و یکی از مهمترین دلایل افرادی که از سر ضعف روی به روابط همجنسگرایانه آورده اند نداشتن حس اعتماد به نفس برای رسیدن به جنس مخالف بوده است و اکثریت این افراد سرخورده و شکست های عشقی بدی را متحمل شده اند.

امروزه مدرنیته شکل و شمایل جدیدی به جهان داده است با آمدن مدرنیته اخلاقیات کاهش چشمگیری در جهان داشته است و هر آنچه در گذشته ناپسند خوانده می شد امروزه مورد قبول است و نظام جهانی برای کنترل بیشتر بر انسانها روابطی را ترویج می کند که ما را به بحرانهای امروزی کشانده است.

دلسردی از جنس مخالف

یکی از دیگر دلایلی که برخی از از همجنسگرایان عنوان می کنند دلسردی از جنس مخالف است، شکست های احساسی پی در پی و نا امیدی از جنس مخالف بسیاری را بسوی ارتباط های اینچنینی برده است.
همجنس گرایی، بیشتر در میان نوجوانان بوقوع می پیوندد و با بالا رفتن سن افراد گرایشات اینچنینی کاهش می یابد، اما عده دیگری از همجنسگرایان برای تجربه لذت های جنسی و کشف دیگر روابط جنسی به این کار روی می آورند، امروزه چنین روابطی در میان افراد مشهور و یا سیاسیون مطرح در سطح جهان مشاهده می شود، برخی بر این باورند که برای پیشرفت می بایست از جنس مخالف دوری کرد و از این جهت برای رسیدن به غرایز جنسی از جنس موافق استفاده می کنند، بسیاری از آنها رسیدن به احساس عشق را مانعی در مسیر پیشرفت زندگی می بینند، بسیاری دیگر برای گریز از مشکلاتی که زندگی خانوادگی و روابط زناشویی بوجود می آورد تن به چنین روابطی داده اند که این موضوع نیز از جهاتی قابل توجه در نظر گرفته می شود.

تاثیر همجنسگرایی در اجتماع

از آنجاییکه هر آداب و رسومی در نهایت به یک فرایند اجتماعی مبدل می شود، می توان به این نتیجه رسید که در نهایت همجنسگرایی این معضلات را بوجود خواهد آورد، بحران اخلاقی و کمبود حس اعتماد میان مردم، بحران امنیت، بحران جمعیت و بحرانهای متعدد اجتماعی در پی گسترش همجنس گرایی وجود خواهد داشت با گسترش همجنس گرایی و کاهش روابط احساسی میان افراد غیرهمجنس بحران خانواده و عصر تنهایی و کاهش زاد و ولد شکل می یابد و در پی آن بحران پیری جمعیت و کاهش جمعیت وجود خواهد داشت در پی این موضوع تهدیدهای امنیتی متعددی بوجود خواهد آمد که این موضوع نیز در پی عرف شدن روابط اینچنینی و کاهش غیرت و حمایت گری مرد از زن خواهد بود در چنین شرایطی توان دفاعی کشورها و ملتها کاهش می یابد و رفته رفته سلطه حکومتها بر ملتها افزایش می یابد.

عصر برده داری مدرن به ابزارهای متعددی نیازمند است و گسترش همجنس گرایی در جهان ابزاری برای حقارت انسان و بردگی او بدست ذهن های بیمار و زیاده خواه است.

نیاز امروز جهان بیداریست

پایان/

۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =