جهش صنعت خودروی روسیه در یک فضای رقابتی

بزرگترین خودروساز روسیه اعلام کرد که به دلیل تحریم های غرب تقاضا برای خودروهای تولید داخل افزایش یافته و این شرکت بیشترین آمار فروش در یک دهه گذشته را ثبت کرده است.

به گزارش تحریریه، باوجود حضور بدون مانع خودروسازان چینی در بازار روسیه و ارائه قیمت های رقابتی از سوی آن ها، محصولات خودروسازان روسی از نظر کیفیت و قیمت پیشرفت های خوبی را تجربه کرده اند. اکنون مردم این کشور بدون فشار مستقیم و غیرمستقیم دولت به سمت خرید خودروهای تولید داخلی تمایل پیدا کردند.

شرکت های AvtoVAZ به عنوان بزرگترین خودروساز روسیه رکوردهای جدیدی را در زمینه فروش خود رو به ثبت رسانده است. این شرکت چند روز قبل در بیانیه ای اعلام کرد که فروش خودروسازی روسی در ماه گذشته به بالاترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید.

این خودروساز در ماه اکتبر ۴۰۹۱۲ دستگاه خودروی لادا – مسافری و تجاری – فروخت که حدود ۱۱۴ درصد بیشتر از اکتبر سال ۲۰۲۲ بود و این امر از کسب بهترین نتیجه در ۱۰ سال گذشته حکایت دارد.

در این بیانیه آمده است که خودروهای لادا تولید شده در شرکت AvtoVAZ اکنون ۴۰ درصد از بازار خودروهای سواری داخلی روسیه را به خود اختصاص داده اند.

به گفته این خودروساز، فروش کلی لادا در ژانویه تا اکتبر سال جاری ۹۸.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود و هر یک از مدل های مختلف آن رکوردهای خود را ثبت کردند.

جهش صنعت خودروی روسیه در یک فضای رقابتی

AvtoVAZ بزرگترین خودروساز در روسیه و اروپای شرقی است که بیش از یک میلیون خودرو در سال تولید می کند.

صنعت خودروسازی روسیه که به شدت به سرمایه گذاری و تجهیزات خارجی متکی بود، سال گذشته به دلیل خروج تولیدکنندگان خارجی در بحبوحه تحریم های غرب مربوط به اوکراین، دچار بحران شد. شرکت AvtoVAZ و دیگر خودروسازان روسی نیز در سال جاری هدف محدودیت های واشنگتن قرار گرفتند.

از سپتامبر گذشته، دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری ایالات متحده (OFAC) فهرستی از بنگاه های اقتصادی و صنعتی روسیه را در فهرست تحریم ها قرار داد که برخی از آن ها عبارتند از خودروسازان روسی AvtoVAZ، Moskvich، GAZ Group، Sollers و همچنین شرکت دولتی جاده سازی، شرکت Avtodor به عنوان بزرگترین تولید کننده لوکوموتیو در روسیه، سازنده تجهیزات ریلی Transmashholding و Ak Bars Bank که یکی از وام دهندگان جهانی و منطقه ای روسیه به شمار می رود.

با این حال، این خودروساز می گوید که شاهد رشد مداوم تقاضا برای خودروهای تولید در داخل بوده است. در ماه ژوئن، AvtoVAZ عملیات مونتاژ را در کارخانه ای در سن پترزبورگ که قبلاً متعلق به خودروساز ژاپنی نیسان بود، آغاز کرد.

پایان/

۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =