دیکتاتوری شولتز در اتحادیه اروپا

صدراعظم آلمان در واکنش به مخالفت مجارستان با الحاق سریع اوکراین به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد حق وتوی بواپست گرفته شود و رای گیری ها برای گسترش اتحادیه اروپا و کمک به کیف با اتفاق آرا به تصویب برسد.

به گزارش تحریریه، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، مجارستان را به دلیل متوقف کردن تلاش های اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین در زمینه باز کردن مذاکرات الحاق انتقاد کرد. شولتز پیشنهاد کرده است که این بار اکثریت آرا در نشست شورای اروپا در مورد حمایت از کی‌یف مدنظر قرار بگیرد و در عمل حق وتوی هر کشوری در تصمیم گیری این بلوک مطرح نباشد.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که رهبران اتحادیه اروپا در روزهای اخیر برای بحث در مورد طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله کمک های مالی بیشتر به اوکراین و همچنین آغاز احتمالی مذاکرات الحاق با کی یف، دیدار کردند.

کمیسیون اروپا در ابتدا توصیه کرد که بلوک مذاکرات عضویت با اوکراین را در خلال این اجلاس آغاز کند و این استدلال را مطرح کرد که کی‌یف بیشتر الزامات را برای تضمین چنین اقدامی برآورده کرده است.

با این حال، پیشنهاد پیگیری سریع الحاق اوکراین با مخالفت شدید مجارستان، اسلواکی و اتریش مواجه شده است و این کشورها تهدید کرده اند هرگونه مذاکره سریع را مسدود خواهند کرد. آنها اصرار دارند که کی‌یف هنوز راه درازی در پیش دارد، ضمن آنکه اتحادیه اروپا نیز هنوز آماده پذیرش عضو جدید نیست.

دیکتاتوری شولتز در اتحادیه اروپا

بوداپست همچنین تهدید کرده است که بسته کمکی ۵۰ میلیارد یورویی (۵۴ میلیارد دلاری) اتحادیه اروپا برای کی‌یف را مسدود خواهد کرد.

شولتز در سخنرانی خود در بوندستاگ آلمان، مجارستان را به دلیل ممانعت از حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که تقریباً همه اعضای اتحادیه اروپا خواهان ادامه کمک‌های مالی به کی‌یف هستند.

رهبر آلمان پیشنهاد کرد که مجارستان نباید در چنین طرح هایی از حق وتو برخوردار باشد و تصمیمات بیشتری در اتحادیه اروپا باید با اکثریت واجد شرایط اتخاذ شود، به‌ویژه زمانی که نوبت به فرآیند گسترش می‌رسد.

شولتز هشدار داد که شاید برلین برای دور زدن قوانین حاکم بر بدهی ملی که می تواند از ارائه کمک های اضافی به کی‌یف در سال آینده جلوگیری کند، وضعیت اضطراری اعلام نماید.

صدراعظم آلمان وعده حمایت پایدار و قابل اعتماد از اوکراین را داد زیرا به اعتقاد وی این امر موضوع امنیت اروپا را تقویت می کند. وی پیشنهاد کرد ۸ میلیارد یورو (۸.۶۳ میلیارد دلار) برای تسلیحات برای کی‌یف در سال آینده هزینه شود و ۶ میلیارد یورو دیگر هم (۶.۴۷ میلیارد دلار) برای حمایت از پناهندگان اوکراینی در نظر گرفته شود.

دیکتاتوری شولتز در اتحادیه اروپا

اپوزیسیون آلمان اما این پیشنهاد شولتز را به عنوان «حیله مالی» نامید و قانونگذاران او را به سوء استفاده از خلأهای قانونی برای تحمیل کمک بیشتر به اوکراین متهم می کنند. برخی از آن ها متعهد شده اند که هرگز با طرح شولتز در مورد دور زدن قانون ترمز بدهی موافقت نخواهند کرد.

آن ها رهبر آلمان را متهم می کنند که به خاطر کمک به کی‌یف، بودجه کشور را به هرج و مرج برده است، آن هم به خاطر مناقشه ای با روسیه که در آن شانسی برای برنده شدن در برابر روسیه وجود ندارد.

پایان/

۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28339

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 0
      دوستان عزیز تحریریه! در رابطه با دولت کنونی آلمان باید گفت :بعد ازعدم همکاری کامل مرکل با تمام سیاستهای آنسوی آتلانتیک در رابطه با روسیه وعدم خرید گاز از ایالات متحده ونهایتأ عدم علاقه حزب وی به پیروز شدن در انتخابات (چرا که با توجه به عواقب شکست نقشه های آتی جنگ اوکرایین در آلمان واتحادیه اروپا واز دست دادن رل سیاسی-اقتصادی این کشور در جهان نمی خواستند دست خود را آلوده کنند.)میگویند:قرعه به نام شولتز افتاد که متهم به شرکت در فساد میلیاردی بود وهست!واگر توجه داشته باشید هرگاه وی کمی از خط دور میشود ناگهان خبری از این فسادمالی درج میشود تا طرف متوجه بشودوبه خط بازگردد..کلأ افراد مهره چین شده در این دولت وسایر دولتهای اروپا مثل فنلاند (عضویت در ناتو)یا لهستان بعد از انجام وظیفه محولّه پی کار خود میروند. حال با توجه به تغیر دولت در لهستان نقش وی بعهده گرفتن نقش آلمان در اتحادیه اروپا وپس زدن وی این مقام است که با توجه به برنامه های مخرب شولتززمینه آن کاملأ مهیاست واستعفای بعدی(تغیر)درآلمان خواهد بود وبا توجه به عدم رغبت احزاب سیاسی آلمان 8
    • US ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 0
      با توجه به عدم رغبت احزاب سیاسی آلمان برای بدست گرفتن قدرت در این زمان تنها با تغیر نقشه سیاسی احزاب در آلمان این امر تسریع خواهد شد وگرنه این شیب سقوط آلمان ادامه خواهدداشت.واین کمک مالی به اوکرایین ودور زدن مجارستان دررأی گیری همگی در این جهت وتلاش جهت نگهداری موقعیت خود است.