یمن به دنبال انتقام سخت از آمریکا و انگلیس

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است یمنی ها برای انتقام از آمریکا و انگلیس وارد عمل خواهند شد به نحوی که دامنه عکس العمل آنها تا خلیج فارس هم کشیده می شود و کشتی ها و پایگاه های آمریکا و انگلیس و همپیمانان آنها هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات غزه و یمن گفت: یمن جهان عرب و جهان اسلام را سربلند کرده است. این کشور با حملاتی از سوی آمریکا و انگلیس روبرو شد که از سوی برخی از کشورها از جمله کره جنوبی، نیوزلند و استرالیا مورد حمایت قرار گرفت. همه این کشورها برای حمله به یمن همکاری کردند و شریک هستند. این نشان می دهد که یمن قدرت بزرگی است و همه این کشورها را ادب خواهد کرد.

وی تصریح کرد که این کشورها با حمله به یمن حماقت بزرگی را مرتکب شده اند. آنها با ناوها، ناوشکن ها و دیگر تجهیزات خود به سوی یمن آمده اند اما یمن که پس از ۶ سال از جنگ خارج شده، این کشورها را به هراس افکنده است. اکنون یمن به عنوان یک کشور قدرتمند، ابرقدرت جهانی را به چالش کشیده است. آمریکا در ترس و وحشت به سر می برد و به همین دلیل اکنون همه کشتی ها از دریای سرخ فرار کرده اند. در بندر ایلات که در کنترل رژیم صهیونیستی است دیگر خبری از دریانوردی نیست. بیش از ۱۵ درصد از تجارت جهانی متوقف شده است.

عطوان افزود: یمن قدرتمندانه با حمله به کشتی ها و پایگاه های آمریکا در عربستان و خلیج فارس پاسخ حمله های کاخ سفید را خواهد داد. این کشور از آمریکا، انگلیس و پشتیبانان آن انتقام خواهد گرفت.

یمن به دنبال انتقام سخت از آمریکا و انگلیس

این کارشناس با بیان اینکه حتی همه شرکت های خصوصی هم از دریای سرخ فرار کرده اند، افزود: آمریکا به خاطر تامین منافع رژیم اسرائیل، امنیت جهان را بر هم زده است. حال آنکه یمنی ها فقط خواستار پایان دادن به حمللات علیه نوار غزه و برداشتن محاصره و وارد شدن مواد غذایی و دارو به این منطقه هستند. یمنی ها خواهان آن هستند که به نسل کشی در نوار غزه پایان داده شود.

تحلیلگر فلسطینی تبار تاکید کرد دولت هایی که در اوکراین شکست خورده اند در یمن هم شکست را متحمل خواهند شد. تاکنون هیچ کشوری نتوانسته است در برابر یمن پیروزی کسب کند و این بار هم کشور به گورستان دشمنان خود تبدیل خواهد شد. البته نخستین واکنش یمنی ها بستن باب المندب و تنگه هرمز خواهد بود.

عطوان اضافه کرد: یمنی ها وارد عمل خواهند شد و دامنه عکس العمل آنها تا خلیج فارس کشیده می شود. آنها کشتی های آمریکا، کره جنوبی، نیوزلند و استرالیا و ... را هدف قرار خواهند داد. پایگاه های آمریکا و منافع این کشور هم از حملات یمنی ها در امان نخواهند بود.

وی در پایان با تاکید بر این موضوع که منطقه به سوی تنش بیشتر پیش می رود، عنوان داشت انتقام یمن از آمریکا و انگلیس سخت خواهد بود و مردم شجاع یمن تا انتقام نگیرند به خواب نخواهند رفت. پس از بستن باب المندب، تنگه هرمز هم بسته خواهد شد. یمن شکست ناپذیر است و کشورهای ساحلی باب المندب و دریای سرخ هم با علم به چنین نکته ای، به ائتلاف آمریکایی ملحق نشده اند. یمنی های شجاع در جنگ آینده پیروز خواهند شد. در واقع بایدن با تسلیم شدن در برابر نتانیاهو کشورش را به جنگ با شجاعترین مردم جهان وارد می کند.

پایان/

۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28602

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =