دلیل سیاست مرموز بحرین در قبال غزه

برخی رسانه ها اعتقاد دارند پروژه ۵۰۰ میلیون دلاری نفت‌ و گاز یا فروش ۵۰ تانک آبرامز تنها بخشی از مزد خیانت حکام بحرین به فلسطین است.

به گزارش تحریریه، مطالعات خلیج فارس در گزارشی نوشت، وزارت خارجه آمریکا چند روز قبل از موافقت این کشور با فروش ۵۰ دستگاه تانک آبرامز به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار به دولت بحرین خبر داد.

در بیانیه آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمده که بحرین همچنین درخواست خودروهای جنگی و تسلیحات نظامی را نیز داده است.

علاوه بر این قرار است ۳۰ پیمانکار آمریکایی و یک مقام دولتی برای یک دوره حداکثر ۵ ساله به بحرین اعزام شوند تا آموزش‌ها لازم را ارائه دهند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: فروش پیشنهادی، توانایی بحرین را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آتی با ارائه یک نیروی معتبر که می‌تواند مخالفان را بازدارد و توانایی مشارکت در عملیات‌های منطقه‌ای با آمریکا و دیگر شرکا را فراهم کند، بهبود می‌بخشد.

آمریکا هفته پیش نیز از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار به پروژه نفت و گاز در بحرین خبر داد. منتقدان می‌گویند این معامله ها با تعهدات بایدن در زمینه آب‌ و هوایی همخوانی ندارد.

بحرین، میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است و تنها کشور عربی می باشد که به صورت آشکار به ائتلاف آمریکایی دریای سرخ علیه یمن پیوسته است.

بحرین سال ۲۰۱۱ با پشتیبانی سعودی، اعتراضات شیعیان در کشورش را سرکوب کرد و همین خط مشی تحریم تسلیحاتی ۴ ساله دولت اوباما علیه این پادشاهی را به دنبال داشت. با این وجود پیمودن روند سازش با رژیم صهیونیستی موجب شد که منامه بار دیگر حمایت واشنگتن را جلب کرد.

پایان/

۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 29139

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      0 0
      دوستان گرامی تحریریه! بحرین دارای سیاست مستقلّی بخصوص در سیاست خارجی نیست بلکه بعنوان دست عربستان در این مرحله که عربستان جرأت همکاری آشکار بر علیه یمن را ندارد وارد عمل شده ونهایتأ خرید این تانکها باجی است جهت حفاظت خود توسط آمریکا.ثانیأ بحرین با کدام کشور مرز زمینی دارد که با تانک وارد عمل شود؟ این تجهیزات برای مصر ویا رژیم غاصب ویادیگر ارتش مزدور(کشور) حافظ بحرین در نظر گرفته شده است.