آموزش تقویم اقتصادی فارکس

تقویم اقتصادی منبع آموزشی معامله‌گران درباره‌ی اطلاعات و آمار اقتصادی مهمی است که در کشورها منتشر شود. چنین رویدادهایی شامل شاخص‌های اقتصادی آشنایی مانند: تولید ناخالص داخلی (GDP)، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، تورم و گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی (NFP) است.

تقویم اقتصادی منبع آموزشی معامله‌گران درباره‌ی اطلاعات و آمار اقتصادی مهمی است که در کشورها منتشر شود. چنین رویدادهایی شامل شاخص‌های اقتصادی آشنایی مانند: تولید ناخالص داخلی (GDP)، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، تورم و گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی (NFP) است.

علاوه بر این، امروزه در فضای پرریسک مالی و پرمداخله‌ی بانک مرکزی، آگاهی از تاریخ جلسه‌ی بعدی بانک مرکزی یا کسب اطلاع از اخبار مهم بسیار مفید است.

برای یک نهاد، رویدادها در تقویم اقتصادی DailyFX بر اساس کشور/منطقه و منطقه‌ی زمانی گروه‌بندی می‌شوند و بسته به میزان احتمالی تأثیرشان بر بازار، با اهمیت کم، متوسط یا زیاد درجه‌بندی می‌شوند.

آموزش تقویم اقتصادی فارکس

چگونه تقویم اقتصادی فارکس را بخوانیم

برای بهره بردن از حداکثر توان تحلیل و استراتژی معاملاتی خود، دانستن چگونگی درست‌خواندن تقویم اقتصادی فارکس قبل و بعد از اعلام مهم‌ترین شاخص‌ها، مهم است. بررسی تقویم به‌صورت روزانه به شما این امکان را می‌دهد که با رویدادهای مهم پیش‌رو آشنا شوید.

پیش‌بینی‌های اقتصاددانان مرتبط با رویدادها را (آن‌هایی که حامل رویدادهای مربوطه هستند) بررسی کنید؛ زیرا به شما می‌تواند برای تعیین انتظارات بازار و همچنین میزان تاثیر شاخص اعلام‌شده (واقعی) نسبت به پیش‌بینی‌ها کمک کند.

تقویم در حالت پیش‌فرض، همه‌ی اخبار اقتصادی منتشرشده‌ی اقتصادهای بزرگ را به شما نشان می‌دهد. برای خیلی از افراد، این اطلاعات بیش از حد زیاد است؛ بنابراین ممکن است بخواهید نمایش آن را به دل‌خواه خود تنظیم کنید.

سفارشی‌کردن (تنظیم دلخواه) نمای تقویم اقتصادی فارکس

سفارشی‌کردن تقویم اقتصادی فارکس به‌معنای پالایش اطلاعات موجود برای بازارهایی است که به شما بیشتر مربوط است. برخی از سفارشی‌سازی‌های منحصربه‌فرد در تقویم اقتصادی که می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

۱- با کلیک روی دکمه‌هایی مانند «امروز» «فردا» و «هفت روز آینده» به رویدادهای گذشته، «امروز» و آینده نگاه کنید.
۲- منطقه‌ی زمانی را به چیزی تغییر دهید که بیشتر با آن راحت هستید. این کار با کلیک‌کردن روی «منطقه‌ی زمانی» (Timezone) انجام می‌شود. به‌عنوان مثال، معامله‌گران ایالات متحده در ساحل شرقی ممکن است ساعت استاندارد شرقی یا GMT-4/GMT-5 را انتخاب کنند.
۳- روی دکمه‌ی «کشور/منطقه» کلیک کنید و مناطقی را انتخاب کنید که رویدادهایش مربوط به ارز مورد تجزیه‌وتحلیل‌تان است.
۴- رویدادها را باتوجه‌به سطح اهمیتشان در برگه‌ی «اهمیت» (Importance) فیلتر کنید.

استفاده از تقویم اقتصادی: یک مثال

فرض کنید در حال معامله‌ی EUR/USD یورو به دلار آمریکا هستید و می‌خواهید روی اخباری از منطقه‌ی یورو و ایالات متحده در هفته‌ی آینده تمرکز کنید که اهمیت بسیار زیادی دارد. در اینجا یک راهنمای گام‌به‌گام و ساده برای به‌دست‌آوردن نتایج مناسب آورده شده است:

۱- روی «هفت روز آینده» در گزینه‌های تایم‌فریم در بالای صفحه کلیک کنید.
۲- در زیر آن، روی گزینه‌ی «Timezone» کلیک کنید و منطقه‌ی زمانی مدنظر خود را انتخاب کنید.
۳- سپس روی «کشور/منطقه» کلیک کنید، تب «منطقه‌ی یورو» را انتخاب کرده و گزینه‌ی کشورهای منطقه‌ی یورو را انتخاب کنید. در تب «Americas» گزینه‌ی «United States» را انتخاب کنید.
۴- روی «بالا» در تب «اهمیت» کلیک کنید.

در انتها خروجی فیلتر شما ممکن است شبیه شکل زیر باشد:

آموزش تقویم اقتصادی فارکس

هنگامی که روی دکمه‌های «منطقه‌ی یورو» و «آمریکا» کلیک می‌کنید، فقط اعلان‌های خبری منطقه‌ی یورو و ایالات متحده را می‌ببینید که به‌طور ذاتی توانایی زیاد برای جابجا کردن بازار را دارند. این اخبار معامله‌گران، اقتصاددانان و سایر فعالان بازار را می‌تواند شگفت‌زده می‌کند.
در مثال تصویر زیر، جستجوی ما تصمیم آینده‌ی بانک مرکزی اروپا ، آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) آمریکا و همچنین نرخ بیکاری آمریکا را نشان می‌دهد.

آموزش تقویم اقتصادی فارکس

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی هر رویداد، اخبار و تحلیل‌های مربوط به آن و همچنین اضافه‌کردنش به تقویم ایمیل خود با کلیک روی دکمه‌ی «افزودن به تقویم» اقدام کنید. در تصویر زیر، روی رویداد تصمیم‌گیری نرخ بهره‌ی بانک مرکزی اروپا کلیک کرده‌ایم تا از موارد مرتبط با آن مطلع شویم.

آموزش تقویم اقتصادی فارکس

مزایای برتر استفاده از تقویم اقتصادی فارکس

مهم‌ترین مزایای استفاده از تقویم اقتصادی فارکس DailyFX عبارتند از:

۱- توانایی مدیریت ریسک به‌طور مؤثر
۲- دست‌یابی به موقعیتی برای برنامه‌ریزی
۳- دسترسی به ویژگی‌های اضافی و مفید برای سفارشی‌سازی
۱- مدیریت ریسک

برای اینکه بتوانید معاملات خود را بر اساس رویدادهای کلیدی تقویم اقتصادی برنامه‌ریزی کنید به این معناست که می‌توانید خود را برای تلاطم احتمالی قیمت آماده کنید. هنگامی که به یک رویداد درج‌شده در تقویم نزدیک می‌شوید، زمانی‌که داده‌ها بسیار بالاتر، پایین‌تر یا مطابق با انتظارات منتشر شوند، ممکن است نوسان بسیاری به‌وجود آید.

اصول مدیریت ریسک در این نوع معاملات را درک کنید. ریسک در تفاوت بین قیمت ورودی و حد ضرر است که در حجم معاملاتی ضرب می‌شود.

۲- برنامه‌ریزی از قبل

تقویم اقتصادی فارکس امکان برنامه‌ریزی از قبل را فراهم می‌کند. برای مثال، اگر قرار باشد گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی منتشر شود، معامله‌گران می‌دانند که این شاخص پتانسیل آن را دارد که بازارهای FX را به‌طور چشمگیری به حرکت درآورد، همان طور که با اهمیت «زیاد» نیز مشخص می‌شود.

به این ترتیب، آگاهی از زمان‌بندی رویدادها به این معناست که معامله‌گر می‌تواند معاملات فارکس خود را طبق با آن برنامه‌ریزی کند.

۳- بهره‌مندی از ویژگی‌های تقویم اقتصادی فارکس DailyFX:

تقویم اقتصادی فارکس که DailyFX ارائه می‌کند، مزایایی تکمیلی از ویژگی‌های خاص مانند گزینه‌ی سفارشی‌سازی (ذکر شده در بالا) است که امکان انتخاب بازه‌های زمانی خاص، تنظیم هشدارها و اعمال فیلترها را برای مرتبط‌تر شدن با استراتژی معاملاتی خاص شما فراهم می‌سازد.

ویژگی‌های کلیدی در تقویم اقتصادی DAILYFX

همان‌طور که خواهید دید، تقویم اقتصادی DailyFX برای بهبود تجربه‌ی شما ویژگی‌های مختلفی دارد. برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند. به‌روزرسانی داده‌ها نزدیک به زمان واقعی، تنظیمات سفارشی برای هر کاربر و نمای جامع‌تر از انتشار داده‌های اقتصادی فردی برخی از این ویژگی‌هاست. در اینجا بیشتر منظور مزایای اصلی است.

۱- انتشار داده‌های کلیدی کشورها و مناطق پیشرو جهان را پیدا کنید. DailyFX تعداد مناطق تحت پوشش را از ۱۰ کشور به ۴۱ کشور افزایش داده و به شما امکان دسترسی گسترده‌تری به عوامل بنیادی جهانی می‌دهد.
۲- با به‌روزرسانی‌های فوق‌سریع جدید مطلع بمانید. اکنون با به‌روزرسانی‌های سریع‌تر جدید سایت که تقریباً بلادرنگ ارائه می‌شوند، معامله‌گران هیچ بهانه‌ای برای ازدست‌دادن آخرین انتشار داده‌ها ندارند.
۳- تقویم خود را با رویدادهای مرتبط سفارشی کنید. تقویم اقتصادی DailyFX تنظیمات هر کاربر را به خاطر می‌سپارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد فقط مرتبط‌ترین داده‌ها با علایق خود را ببینند.
۴- با داده‌های بهتر، عمیق‌تر تجزیه‌وتحلیل کنید. انتشار داده‌های اقتصادی تکی DailyFX اکنون نمودارهای داده‌های تاریخی دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا نتایج فعلی را به روشی بسیار جامع‌تر بیان کنند و همچنین توضیح کاملی از داده‌ها و دلیل اهمیتش ارائه دهند.

منبع: کلینیک اقتصاد

پایان/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 29480

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =