پشت پرده مهندسی انتخابات ریاست جمهوری

نشریه آمریکایی «تایم» در گزارشی به مهندسی گسترده انتخابات سوم نوامبر در آمریکا پرداخت و از یک بسیج ملی در کل ایالات متحده برای اخراج «دونالد ترامپ» از کاخ سفید پرده برداشت.

به گزارش تحریریه، به تازگی نشریه معتبر «تایم» اعتراف کرد انتخابات سه ماه قبل آمریکا به گونه ای مهندسی شد تا «دونالد ترامپ» به هیچ عنوان قادر به پیروزی در انتخابات نباشد.

طبق این گزارش در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان گذشته) به نفع «جو بایدن» دخالت های جهت داری صورت گرفت، مهمتر آنکه تلاش می شد تا این روندها توجیه هم بشود.

به اعتقاد «مولی بال» نویسنده این گزارش، آنها به صورت واضح تقلب نمی کردند، اما در حال تحکیم شرایط و بستر آن بودند. نکته ای که برای کل کشور اهمیت دارد این است که بداند این اقدامات مهم و گسترده به صورت اتفاقی رخ نداده است.

پیش از این نیمی از مردم ایالات متحده می دانستند که افراد قدرتمند در صنایع بزرگ با دیدگاه های گوناگون در پشت صحنه با هم کار می کنند تا بر ذهنیت، ادراک مردم و تغییر قوانین و مقررات نفوذ داشته باشند. این کار با کمک رسانه ها و کنترل جریان اطلاعات صورت می گیرد. به اعتقاد وی شاید این امر همچون یک توهم ناشی از تب باشد اما واقعیتی است که اتفاق افتاد.

در انتخابات گروه های فعال، مدیران عامل شرکت ها، جمهوریخواهان ناراضی و تیم هایی با استفاده از فناوری های بزرگ تلاش کردند تا رئیس جمهوری قبلی جای خود را از دست بدهد و از کاخ سفید اخراج شود. به اعتقاد بال «ترامپ حق داشت که می گفت توطئه ای در جریان است».

دموکرات ها حتی قبل از ورود بایدن به کاخ سفید هم برای جلوگیری از ادامه حضور ترامپ به عنوان ریاست جمهوری تلاش می کردند. آنها اتهاماتی همچون مداخله روسیه تا موضوع اوکراین را مطرح کردند. آنها از هر ابزاری استفاده می کردند تا از ادامه رهبری وی جلوگیری نمایند و در پایان پیروز هم شدند.

یان باسلین مدیر و بنیانگذار وبسایت Protect Democracy بر این اعتقاد است که هر تلاشی برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات (از سوی ترامپ) شکست خورد. با این حال بال بر این باور است که منظور این فعال ضدترامپ از کسب نتیجه مناسب، دستیابی به یک نتیجه آزاد، منصفانه و بدون تقلب بوده است.

بسیاری از مردم آمریکا نیازی به اعتراف مجله تایم نداشتند. مردم و برخی برگزار کنندگان انتخابات هنگامی مظنون شدند که ۷۰۰ نفر از مجریان انتخابات در نامه ای ادعای تقلب و دستکاری و وقوع بی نظمی های چشمگیر را مورد تاکید قرار دادند. به ناظران انتخابات در شب بعد از انتخابات درحالی که هنوز شمارش آرا ادامه داشت اعلام شد که باید به خانه های خود بروند. وقتی میشیگان و جورجیا از انجام تحقیق در زمینه شمارش همه آرا خودداری کردند این تردیدها بیشتر شد.

بایدن در بیشتر از ۲۰۰ شهر و شهرستان کمتر از اوباما رای آورده بود اما در شهرهایی که سابقه برجسته ای در فساد داشتند وی آرای بسیار بالایی را کسب کرد. همزمان رسانه های جریان ساز اصلی اما از بررسی موضوع طفره می رفتند و ادعاهای ترامپ را غیرمستند و دروغ تعبیر می کردند اما اکنون برخی از آن ها خود بدین امر اعتراف می کنند.

«آنجلا پیپلز» از مدیران ائتلاف دفاع از دموکراسی و از حامیان بایدن اعتراف کرد: ما به این نکته توجه داشتیم که زمان مناسبی را برای کشاندن مردم به خیابان ها پیدا کنیم. گروه هایی که با عنوان محافظ نتیجه انتخابات نامیده می شدند برای تمام وقت فعال نبودند بلکه آمادگی داشتند تا در زمان مورد نیاز وارد عمل شوند.  

پایان/

۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: 8696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =