بحران جدید، واکسن هم نزنید عوارض آنرا می گیرید

پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کردند واکسن کرونا به عنوان یک واکسن خودتکثیر عمل می کند و می تواند به صورت خود به خود در میان جامعه پخش شود؛ به علت احتمال وقوع جهش ژنتیکی این پدیده ممکن است با پیامدهای غیرقابل کنترل و حتی نامطلوبی همراه باشد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Humans Are Free» در گزارشی نوشت: اکثر آمریکایی ها با وجود تلاش دولت برای تحت تاثیر قرار دادن آنها، به واکسن های کرونا نه می گویند. اگرچه ممکن است اهمیتی نداشته باشد، زیرا این اقدام می تواند به صورت خود پخش شونده صورت گیرد. به این معنی که افراد واکسینه شده می توانند به راحتی و به طور موثر واکسن ها را به افراد واکسینه نشده منتقل کنند.  

یک مقاله از دانشگاه جان هاپکینز (JHU) توضیح می دهد که چگونه واکسن های خود پخش شونده از طریق طراحی در میان جمعیت واکسینه شده و واکسینه نشده پخش می شوند.

به عبارت دیگر، حتی اگر جلوی واکسینه شدن را بگیرید و با فردی که اخیرا واکسینه شده تماس داشته باشید، باز هم می توانید واکسینه شوید.

از قضا، این باعث می شود افراد واکسینه شده به عنوان «پخش شونده های» واقعی شناخته شوند که جامعه را در معرض خطر انتقال بیماری قرار می دهند. از آنجا که هنوز هیچ اثبات واقعی وجود ندارد که ویروس ها حتی از طریق هوا پخش می شوند، در واقع چه کسی مسئول گسترش بیماری در سراسر جامعه است؟ پاسخ افراد واکسینه شده است.

در مقاله دانشگاه جان هاپکینز توضیح داده شده است: «واکسن های خود پخش شونده که به واکسن های قابل انتقال یا خودتکثیر نیز معروف هستند، به صورت ژنتیکی طراحی شده اند تا با همان روش بیماری های واگیر از طریق جمعیت جابه جا شوند اما به جای ایجاد بیماری، از افراد محافظت می کنند».

چشم انداز این است که تعداد کمی از افراد در جامعه هدف واکسینه شوند و مواد واکسن دقیقا مانند یک ویروس بیماری‌زا در جمعیت گسترش می یابد. این واکسن ها می توانند پوشش واکسن را در جمعیت انسان یا حیوان به طور چشمگیری افزایش دهند بدون اینکه نیاز به واکسیناسیون هر یک از افراد باشد.

دو نوع مختلف واکسن های خود پخش شونده وجود دارد: واکسن های ناقل نوترکیب و واکسن ویروسی زنده. به نظر می رسد واکسن مربوط به ویروس کرونای ووهان از نوع اول است.

شما می توانید از قبل واکسینه شوید حتی بدون اینکه بدانید

در تابستان گذشته، دانشمندان به شدت مشغول بررسی ساخت واکسن های خود پخش شونده برای این ویروس چینی بودند.

این مقاله اعلام کرد که به دلیل تردید در مورد واکسن، متخصصان علوم «اصلاح نژادی» (Eugenic) در تلاشند تا بدانند که چگونه مزیت ها و خواص واکسن را به حداکثر برسانند.

این مقاله اعلام کرد: «حداقل ۲۰ سال است که دانشمندان در حال آزمایش واکسن های خود پخش شونده هستند، کاری که تا به امروز ادامه دارد و مورد توجه ارتش ایالات متحده هم قرار گرفته است».

مقاله یاد شده می افزاید: «دانشمندان پس از انتشار واکسن دیگر قادر به کنترل ویروس نخواهند بود. این واکسن ها می تواند جهش پیدا کنند، همانطور که ویروس ها به طور طبیعی این کار را می کنند. ممکن است باعث تغییر گونه ها شود. از مرزها عبور خواهند کرد. نتایج غیرمنتظره و عواقب ناخواسته ای در پی خواهد داشت. موضوعی که همیشه وجود دارد».

مانند هر چیز دیگری که از شرکت های بزرگ داروسازی (بیگ فارما) خارج می شود، واکسن های خود پخش نیز سرشار از ابهام هستند.

مهندسی ژنتیک برای ساخت و فعال کردن آنها لازم است و عملکرد آنها نیز مانند ویروس است؛ امری که نشان می دهد واکسن ها نیز همچون ویروسی واقعی هستند که همه ما را تهدید می کند.

واکسن های خودتکثیر برای کنترل آفات اختراع شد

از قضا، ایده تولید واکسن های خود پخش شونده برای به عنوان روشی جدید در زمینه کنترل جمعیت آفات اختراع شد.

برخی از اولین واکسن های خود پخش شونده که در حیوانات استفاده می شود، آنها را عقیم می کند.

این نوع جلوگیری از بارداری از لحاظ ایمنی از باروری موش ها جلوگیری می کند. این امر کاملا مشابه رخدادی است که اکنون برای مردان و زنانی اتفاق می افتد که پس از تزریق دچار مشکلات تولیدمثلی شده اند.

روایت رسمی این است که واکسن های خود پخش شونده هنوز بر روی انسان آزمایش نشده اند اما ما نتایج آن را بهتر از این می دانیم.

زمانی که رسانه ها گزارش داده اند که چیزی شبیه به این وجود دارد، احتمال اینکه از مدت ها قبل روی انسان مورد استفاده قرار گرفته باشد وجود دارد.

این هم یک نوع شیوه بازی است.

پایان/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 9822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =