اعلام نظر ایران خودرو درباره تصادف بهبهان | باز شدن ایربگ تابع شرایط تعریف شده است!

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو، ضمن اظهار تاسف از حادثه روی داده در جاده بهبهان به رامهرمز، رویکرد ایران‌خودرو در حوادث رانندگی را مشتری‌مدارانه دانست و تصریح کرد: این خودروساز به تمامی تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند است.

به گزارش تحریریه، مجتبی استادرحیمی، با بیان این که از مجموع ۵۹ خودروی حادثه دیده ۱۵ دستگاه خودرو متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است، خاطرنشان کرد: ایربگ سورن به دلیل شرایط برخورد و حادثه عمل کرده و باز شده است، پنج خودرو نیز از مدل های قدیمی و فاقد ایربگ بوده است.

وی تصریح کرد: باز شدن ایربگ جلو در سمت راننده و یا شاگرد، تابع شرایط تعریف شده برای واحد کنترل کننده الکترونیکی کیسه هوا شامل سرعت و زاویه تصادف و جنس مانع در لحظه وقوع حادثه است.

معاون کیفیت ایران خودرو گفت: در هفت دستگاه از ۹ دستگاه باقی مانده نیز با توجه به بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده و تحلیل اطلاعات موجود، به طور قطع بازنشدن ایربگ مورد تایید و مطابق با استاندارد است. نتایج بررسی های دو دستگاه دیگر نیز با تکمیل اطلاعات کارشناسی مشخص خواهد شد.

استادرحیمی با بیان این که ایربگ جلو به منظور عملکرد در تصادف از روبرو طراحی شده و در تصادفات از پهلو، عقب و یا واژگونی باز نمی‌شود، گفت: در تصادفات زنجیره ای که ضربه از قسمت عقب و جلوی خودرو است،‌ ایربگ در صورتی عمل می کند که زمان ضرب دیدگی قسمت جلویی نسبت به عقب زودتر اتفاق افتاده باشد.

وی ضمن تاکید بر وجود شرایط تعریف شده و استاندارد برای عملکرد ایربگ، گفت: باز شدن بی مورد ایربگ نه تنها سبب نجات سرنشین خودرو نمی شود بلکه جان آنان را به مخاطره خواهد انداخت.

معاون کیفیت ایران خودرو تصریح کرد: وجود آمار تعویض بیش از ۲۵۰۰ ایربگ بازشده در تصادفات، برای خودروهای مشتریان مراجعه کرده به شبکه خدمات پس از فروش، بیانگر صحت کارکرد سیستم ایربگ خودروها است.

استادرحیمی با تاکید بر لزوم عدم اظهارنظر عجولانه و شتابزده در این حادثه، گفت: ایران خودرو خود را مکلف به شفاف‌سازی موضوع دانسته و در این راستا آماده هر گونه همکاری با مراجع و سازمان‌های ذیربط و ذیصلاح است.

به گزارش تحریریه، بعد از حادثه بهبهان رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور بیان کرده بود: عدم رعایت فاصله طولی منجر به تصادف می‌شود در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد.

وی ادامه داد: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

پایان/

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 16054

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      بی خیال نگو
    • میثم IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      2 0
      با توجه به شغلم کاملا با حرف های پلیس راهوار موافقم هم باز نشدن ایربگ و هم باز شدن بی موقع ایربگ و یا باز شدن اما تاثیر نداشتن در ایمنی سرنشین همه این موارد را به چشم در خودرو های ایرانخودرو و سایپا بارها دیدم به شخصه از نظر قطر و کیفیت فلز بدنه خودروهای داخل که دیگه چیزی برای گفتن نیست حتی ایمن نبودن صندلی خودروها استاندارد نبودن صندلی ها من کارم بیمه هست و بعد از تصادفات و سانحه موقع خسارت این موارد را میبینم اما پلیس و عوامل آتش نشانی و اورژانس سر صحنه گرم به گرم حضور دارن فقط کافیه از اونها بپرسید تا به عمق فاجعه پی ببرید حنای خودرو سازان فاسد و قاتل دیگه رنگی نداره درود میفرستم بر عوامل راهور پلیس که بارها این موارد را گوش زد کردن اما متاسفانه زورشون به مافیا خودرو ساز نمیرسه یا همین مورد اخیر که پلیس ایستاد تا جلوی هزینه بیخود در دفترخانه ها رو بگیره تا مردم پول زور به دفترخانه ها بدای سند خودرو ندهند
    • سید IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      2 0
      مسولین ایران خودرو وسایپا کارشون فقط توجیه کردنه آقا دارید آشغال تولید میکنید اینو پلیس راهور نمیگه همه مردم میگن ودارن میبینن همه هم میدونیم شماها یه عده لابی گر حرفه ای هستین که همه چی رو گرفتین تودستتون وخودروسازی که نه آَشغال سازی مملکت رو گرفتین درانحصارتون مامردم هم مجبوریم سوار آشغالاتون بشیم صحت این حرف منو میتونید با آزادسازی قیمت خودرو اونم باحساب وکتاب مثل همه دنیا بسنجید خواهید دید هیچ کس حاضر نخواددوریال بجای حلبی هاتون بده حالا شما هی برا خودتون خالی بافی کنید
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      2 0
      ملت شریف و قهرمان ایران چهت باز شدن ایربگ حودروهای خود از این به بعد با توجه به شرایط تعریف شده ایران خودرو تصادف کنید. ایران خودرو نیز قول داده که شرایط تصادف را در دفترچه های کاتالوگ یاداوری و آموزش دهد. خر خودتودن و هفت جدابادتونه
    • smh IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      0 0
      تولیدات اشغالتون رو به زور به خورد مردم میدین وبا واردات مخالفین !!! جون مردم هم که خیلی وقته توی این مملکت واسه مسئولین بی ارزش شده !!....اخ که اگه دیگه طاقت مردم تاب بشه ؟؟؟ می بینید چی میشه!!!!