عامل افزایش قیمت بنزین در آمریکا

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی حمله روسیه به اوکراین را عامل افزایش قیمت بنزین در این کشور دانست.

به گزارش تحریریه، بایدن درحالی که در کاخ سفید سخن می گفت، افزود: قیمت متوسط بنزین در آمریکا بین ۴.۲۰ تا ۴.۲۲ دلار در هر گالن (حدود ۳.۸۰ لیتر) است.

در آغاز سال میلادی جاری قیمت بنزین در آمریکا  حدود ۳.۳۰ دلار در هر گالن بود.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: دلیل این افزایش جنگ پوتین است. اکنون بسیاری از کشورها نفت روسیه را خریداری نمی کنند. من واردات نفت از روسیه به آمریکا را ممنوع کردم.

بایدن افزود: جمهوریخواهان و دموکرات ها در کنگره خواستار این اقدام شده بودند و از آن حمایت کرده بودند. این کار درستی بود.

وی اضافه کرد که اما من آن زمان اعلام کردم این اقدام هزینه بر است زیرا همزمان با خروج نفت روسیه از بازار، عرضه نفت کاهش یافته و قیمت نفت افزایش می یابند. اکنون افزایش قیمت از سوی پوتین، بر آمریکایی ها در جایگاه های سوخت تاثیر می گذارد.

کاخ سفید امروز گفت که بایدن آزادسازی بی‌سابقه نفت از ذخایر راهبردی آمریکا را اعلام خواهد کرد..

وی افزود: قیمت‌های ما به دلیل اقدام پوتین در حال افزایش است. عرضه کافی وجود ندارد. نکته اصلی این است که اگر می‌خواهیم قیمت بنزین کاهش یابد، باید عرضه نفت بیشتری داشته باشیم.

بایدن توضیح داد این اقدام فوری در زمان جنگ برای افزایش عرضه نفت تا زمانی که تولید در اواخر امسال افزایش یابد، است و این بزرگترین آزادسازی ذخایر ملی ما در تاریخ است.

وی گفت که آزادسازی نفت را با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان هماهنگ کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد ما قبلاً از کشورهای دیگر تعهداتی برای عرضه ده ها میلیون بشکه اضافی به بازار بدست آورده ایم. تلاش های مشترک ما بیش از یک میلیون بشکه در روز را به بازار عرضه خواهد کرد.

وی ادامه داد: کشورها با اتحاد با یکدیگر سعی می کنند با استفاده ابزاری پوتین از منابع انرژی خود علیه خانواده‌های آمریکایی و دموکراسی‌ها در سراسر جهان مقابله کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

پایان/

۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 17859

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =