ماهی قرمز را در آبهای سدها و رودخانه ها رها نکنید

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت:رهاسازی ماهی قرمز در آب‌های آزاد خطرناک است و از شهروندان می‌خواهیم که تحت هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، دریاها و مخازن سدها رها نکنند.

به گزارش تحریریه، مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در گفت و گو با خبرنگار تحریریه گفت: رهاسازی ماهی قرمز در آب‌های آزاد خطرناک است و از شهروندان می‌خواهیم که تحت هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، دریاها و مخازن سدها رها نکنند.

مجید اسدی با تاکید بر اینکه ماهی قرمز گونه غیر بومی ایران است افزود : ماهی قرمز در روزهای نزدیک به سال نو به صورت گسترده در سراسر کشور به فروش می‌رسد و چون به تنوع زیستی و گونه های بومی آسیب می‌زند یک آفت بزرگ برای محیط‌های آبی کشور ما به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: ماهی قرمز قدرت تکثیر بسیار بالا و تولید مثل جنسی و غیرجنسی دارد و حتی در آب آلوده هم می‌تواند زادآوری کند.

اسدی ادامه داد: شهروندان معمولاً بعد از تعطیلات نوروز و همزمان با روز طبیعت (۱۳ فروردین)، این گونه را در محیط‌های آبی رها می‌کنند که ورود ماهی قرمز به محیط‌های آبی کشور از جمله تالاب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها باعث تهدید و نابودی گونه‌های بومی کشور، انتقال بیماری‌ها، کاهش کیفیت آب‌ها و تخریب زیستگاه‌های آبی می‌شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: همشهریان در صورتی که تصمیم به رهاسازی ماهی قرمز دارند؛ آن را در حوض‌های بسته داخل خانه ها ، پارکها و محل‌های مشخص شده توسط شهرداری و محدوده‌های آبی که با محیط های آبی و آب‌های آزاد ارتباط ندارد؛ آزاد کنند.

پایان/

۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 17873

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =