همکاری بیل گیتس، لاریجانی و ملک‌زاده در سلامت ایرانیان

اخیرا مقاله‌ای با عنوان "عملکرد سیستم سلامت در ایران: تحلیلی سیستماتیک از مطالعه بار جهانی بیماری ۲۰۱۹" در مجله لنست منتشر شد که نویسندگان ارشد آن باقر لاریجانی و رضا ملک‌زاده هستند.

به گزارش تحریریه، اخیرا مقاله‌ای با عنوان "عملکرد سیستم سلامت در ایران: تحلیلی سیستماتیک از مطالعه بار جهانی بیماری ۲۰۱۹" در مجله لنست منتشر شد که نویسندگان ارشد آن باقر لاریجانی و رضا ملک‌زاده هستند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد نظام سلامت ایران علی‌رغم تحریم‌های شدید بین‌المللی، دستاوردهای چشمگیری به‌ ویژه در کنترل بار بیماری‌های عفونی داشته اما با چالش‌ها و تهدیدات بهداشتی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی-عروقی و مرگ زودرس مواجه است.

نکته جالب اینکه "بنیاد بیل و ملیندا گیتس" که دفتر مرکزی آن در سیاتل واشنگتن واقع است، تامین مالی نگارش این مقاله را بر عهده داشته است. بنیاد بیل و ملیندا گیتس یکی از بزرگترین بنیادهای خیریه در جهان است که در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و مبارزه با فقر فعالیت می‌کند. بیل گیتس و همسر سابق ملیندا گینس بنیانگذاران این بنیاد خیریه عظیم هستند. این بنیاد با سرمایه حدودا ۵۰ میلیارد دلاری دستکم در ۱۳۴ کشور جهان فعالیت داشته است.

منبع: فانا

پایان/

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کد خبر: 18275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =