هنرنمایی جدید شیرزن روسی رئیس بانک مرکزی ایران را شرمنده کرد!

هنرنمایی جدید شیرزن روسی در بانک مرکزی نشان می دهد که ارتقا اقتصاد ملی با سیاستگذاری درست؛کاملا شدنی و در دسترس است.

به گزارش تحریریه، هنرنمایی جدید الویرا نبیولینا شیرزن روسی در منصب ریاست بانک مرکزی این کشور نشان می دهد که اداره اقتصاد با سیاستگذاری درست کاملا شدنی و در دسترس است که در نمونه های ایرانی آن در 43 سال گذشته حتی یک نمونه وجود نداشته و بانک مرکزی معمولا مخرب ترین نقش را در اقتصاد کشور بازی کرده است.

پس از حمله روسیه به اوکراین و آغاز تحریم های بی سابقه و فشرده آمریکا علیه مسکو، نبیولینا بلافاصله نرخ بهره را از 9.5 درصد به 20 درصد رسانید تا جلوی جهش تورم را بگیرد. سپس پرداخت بهای انرژی روسیه را به روبل گره زد، بعد از آن از تضمین برابری روبل با طلا خبر داد و جلوی اجرای پروژه پول سوزان(روبل سوزان) را گرفت، و پس از آرام کردن بازار ارز و تقویت چشمگیر نرخ روبل شروع به کاهش نرخ بهره کرده است که در فاز اول آنرا به 17 درصد و در فاز دوم به 14 درصد کاهش داده و این کاهش ادامه پیدا می کند. 

انتظار می رود که با هدف جلوگیری از تخریب تولید داخل در روسیه با آثار خارجی روبل قوی؛ شاهد کاهش خودخواسته در نرخ برابری روبل و سایر ارزهای جهانی پس از تمام شدن پرونده اوکراین باشیم که این بسته سیاستی را می توان یک افتخار تاریخی برای الویرا نبیولینا و باعث شرمندگی برای بانک مرکزی ایران دانست که سیاست های آن در تمام دهه های اخیر و به طور مشخص در 4 سال اخیر به ابزاری برای موثرسازی تحریم های غرب و تخریب اقتصاد ملی تبدیل شده است. روندی که از دوران سیف آغاز شد، همتی آنرا به اوج رسانید و کمیجانی ادامه داد و با همان قدرت در دوران علی صالح آبادی ادامه پیدا کرده است. 

بانک مرکزی روسیه به سراغ نظام چندنرخی ارز که به تنهایی برای متلاشی کردن اقتصاد کافی است نرفت، به بانک های خصوصی که در نمونه ایرانی آن روزی 4 هزار میلیارد تومان پول بدکیفیت خلق می کنند اختیارات مطلق نداد، نرخ بهره بالا را مقدس ندانست و به سرعت آنرا کاهش داد و می دهد، از ابزارهای اقتصادی کشورش با هنرمندی استفاده کرد و موفق شد مانند سربازان خط مقدم جبهه به مقابله با سلاح تحریم بپردازد. 

باید از علی صالح آبادی که به سختی می توان درک کرد با توجه به کدام منطق و سابقه به چنین کار سترگی گماشته شده است پرسید که آیا قصد دارد از سیاست های این شیرزن روسی استفاده کرده و باری از روی دوش اقتصاد ایران بردارد و یا مانند دوران عبدالناصر همتی با بخشنامه پرانی های مبهم و مرموز و سکوت در برابر تاخت و تاز بانک ها، به بستن گلوگاه های اقتصادی کشور ادامه می دهد یا تغییر ریلگذاری خواهد داد؟

پایان/

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 19369

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 112
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 13
    • سید محمد موسوی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      47 1
      این مطالب واقعیت دارد حالا مسولین چه .......ببار می آورند
      • یزدان IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        6 10
        با سلام، لطفا عنایت بفرمایید نه شرایط اقتصادی و نه جایگاه ما قابل مقایسه با روسیه نیست که بشود با این ابزارهای روسی بتونیم هم قدرت پول ملی را حفظ و تقویت کنیم و هم تورم را مدیریت نماییم. روسیه یک ابرقدرت با کلی ذخایر ارزی است که تو باتلاق تحریم گرفتار شده و اینطور نبوده که هیچ خسارتی از تحریم ندیده باشد در حالیکه ما چهل سال است در جنگ اقتصادی نابرابر با غرب درگیر هستیم، لذا خواهشا آدرس غلط ندهید.
      • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        0 0
        لعنت برشما مدیران ظالم حدود ۳۰ماه پیش تمام پس اندازمون که حدود ۲۰۰میلیون بودر وهمراه ۱۰۰میلیون وام گذاشتیم توبانک ودنبال خانه بودیم که توشهرستان میشد با حدود ۳۰۰ میلیون خونه ۶۰تا۷۰متری خیلی خوب خرید اما با شعبده بازی اقایان هرروز قیمت خانه بالاتر رفت وما حیران فقط تما شاگر این افزایش قیمتهای دیوانه واربودیم وخانه دارشدن برای ما محال شد حالا همان خانه درشهرما بعد ۳۰ماه قیمتش از ۲۵۰میلیون شدیکمیلیارد تومان!!!!!!!وپول ما دربانک ۵۰میلیون بهش سود تعلق گرفته ۲۰۰میلیون ماشده ۲۵۰ میلیون تورم بالای ۱۰۰درصد وسود بانکی ۱۰تا۱۵ درصد هرروز نفرینتان میکنیم دولت جدید هم که امده وضع به مراتب بدتر ازقبل شده واینها دیگه افتاده اند به جان کالاهای اساسی خوراک وپوشاک وشوبنده و....واقعا چطور خوابتان میبره حالا ما در۴۵ سالگی بدون هیچ امیدی نه خانه داریم ونه ماشین وپولمون هم دربانک با خاک یکسان شد این نطام بانک داری شماهاست
      • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        0 0
        روسیه هیچ مزیت آنچنانی نسبت به ما نداره .نهایتا اینکه در صنایع نظامی از ایران پیشرفته تر باشه وگرنه همان نقت و گازی که روسیه داره ما بیشترش رو ۶م داریم تازه جمعیت اونها از ما بیشتر هم هست ولی با این وجود کسی نمیگه تا این حد اندازه بانک مرکزی روسیه ما هم در کنترل آثار تحریم موفق بودیم حداقل اگه همتی پنجاه تا شصت درصد اون هم کارآمد بود ما بای می گفتیم دست مریزاد
    • حاج علی محمد آیین IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      78 3
      ما در شیراز یک مکان میوه فروشی داریم بنام دروازه کازرون وقتی چشمت به میوه ها می افتد ناگهان از خود بیخود شده به طرف خرید آنها می روید...ولی موقعی در خانه پلاستیک میوه را باز میکنید با انواع میوه آشغال درجه 3مواجه می شوید ...مسیولین ما هم شبیه مسئولند در واقع جنس تقلبی هستند و هنری ندارند جز اعصاب خوردی !
      • احمدرضا IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        5 2
        درست می فرمایید حاج علی محمد آئین کشور ایران این مشکلات را دارد
      • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        2 2
        الان چرا نام شهر ما را خراب میکنی(کازرون)
      • نسترن IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        1 0
        یه عده زیادی هنوز فکر میکنن تحریمها تقصیر آمریکا و غرب هست و یه عده کمتری که مثلا میخوان بگن ریزبین تر هستن و هوش بالاشون باعث شده که در یک نظر متفاوت بگن روسیه و چین باعث تحریم هست که این دو گروه مثل طرفدارای دوتا تیم فوتبال دارن افتادن به جون هم غافل از اینکه تا فدراسیون نخواد بازی تیمهاشون برگزار نمیشه! و فدراسیون که الان مسئولین باشن میخوان که تحریم باشیم پس شما بازی شروع میشه یه عده بگن آمریکا یه عده بگن روسیه چون فدراسیون میخواد چون اگر تحریم نباشیم بی عرضگیشونو میخوان چجوری توجیه کنن؟اینجوری باز میتونن بگن بخاطر تحریمها ما چهل و سه سال نتونستیم و چهل و سه سال دیگه هم نخواهیم توانست و همشو بندازن تقصیر تحریم و آمریکا وغیره حالا شما هی بگید آمریکا اون داناترها هم بگن روسیه! از خواب بیدار بشید بابا
      • نسترن IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        3 0
        آقا کازرون یه خیابون داره بنام دروازه شیراز که میوه های به ظاهر خدبب داره اما بعد از خرید پلاستیکسو که باز کردی میبینی میوه هاش اکثرا خراب هستن و... اسم شهر شما هم الان که اومده و ۴ نفر فهمیدن تو نقشه ایران یه شهری به اسم کازرون هم هست لااقل اسمش خراب نشه خوبه؟ آخه مگه ۷ سالته؟ مردم تو فکر چی هستن امثال شما تو چه فکری هستین؟
      • علیرضا IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        0 0
        کاش کاکو قبل از نظر دادن یه کم مغز نداشتت رو به کار بندازی
      • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
        0 0
        لطفا مطلب را کامل بخوانید، دروازه کازرون اسم محله ای در شیراز است و کاری به شهر کازرون نداره، و دوستمان مطلبش کاملا به حق بود و واقعیتی دردناک رو که هر روز در این محله شاهدش هستیم رو عنوان کردند.
    • قاسم عشقی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      52 4
      واقعا بانک مرکزی ایران مخله اقتصادی است چرا باید هی ریال بی ارزش چاپ کند و دلار رو در بازار بخره و بدونه این ک کالایی در عوض خروج ان از کشور وارد کنه انرا بی حساب از کشور خارج کنن باعث گرانی دلار افزایش تورم و فلج شدن اقتصاد بشن فک کنم میشه اسمشو بزاریم پول شویی یا دزدی ریاله بی ارزش مردم بدونید یک پشکل گوسفند معادل پانزده ریال مملکت است واقعا تاسف بار و خجالت اوره اول انقلاب دلار هفتاد ریال بوده الان چنده ؟چند هزار برابر ؟ تازه میگن امریکا فلانه چنانه .
      • انسان باشعور IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        0 0
        سال ۵۴دلار۷۰ریال بودجیگر،،سال ۵۵دلارشد۱۰۰ریال،چون هویدارفت ونفت هم گران،شد،وایران شروع به صادرات نفت کردفرزندان ونوه ها وبستگان شاه همگی واردجرگه اقتصادشدنددلاربه ۱۲تومان هم رسید وخانه هاقیمتشان دوبرابرشدوتورم ایجادشدواجاره خانه بالار فت بانکها ی خصوصی بنام داریوش وووبستگان شاه تاسیس گردیدفروشگاهها قیمت،کالاهابالارفت ومردم دخلشان باخرجشان جورنبوددیپلم بیکار زیادشدانزمان،لیسانس کم بودبیکاری گرانی اجاره خانه بیدادمیکردسن ازدواج چون امروزبه ۳۳سال رسیده بود لذاانقلاب شدودههاگروه همه برعلیه حکومت پادشاهی قیام کردندملت همه باهم بدون مخالف برعلیه شاه انقلاب کردندوپیزوزشدندوچون بلافاصله همان سال ۵۸ و۵۹نامیتوانستنداستخدام کردندوهرکس خانه نداشت تقاصاکرد زمین رایگان دادندلذاملت فقرونداشتن خانه فراموش کردند ،،،
    • ۰۰۰ IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      روس کثیف فاسد تروریست مایه افتخار هیچ ملتی نیست
      • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        0 0
        اولا که کشورروسیه مارکسیستن اینجوربرخوردهاوتدبیرهاونتیجه گیریهادراینجورکشورهابهترانجام میشه. دوما ایران کشوراسلامیه بایدسیستم اقتصادی وبانکیش هم براساس قوانین استخراجی اسلامی باشه وبه خیلی ریزه کاریهاتوجه بشه. سومادولت 13هم اقدامات مشابه روسهاروانجام دادمثل وام باحذف ضامن وام فرزنداوری وام برای باروری وبالاتربردن وام برای ازدواج وووو) بالابردن تسهیلات بانکی برای مشتریاوحالاهم حذف ربای بانکی.ووووحتی تقویت پایه ارزوپول ووو نکته مهم(فسادوخرابی زیرساختهای اقتصادی وبانکی ایرانه که همش برمیگرده به دولتهای قبلی مثلاارز4200 چه بلائی سرهمه آورده و همچنان داره میاره یاچاپ پولای الکی که ریختن توچرخه یا قرضهای دولت قبل که هرچی ازنفت ایران میادداره میشه پرکردن رسیدهاوقرضها! روش این خانم ساده وپیش پاافتاده ولی شدنی شدچون کشورش باوجودجنگ شرایط اقتصادی کشورایران رونداشت پس راحت هم اجرائی شدونتیجه داد.(مثلا کشورروسیه کجاجرات کردچندتاواحدپول داشته باشه یا واحدپول روازفلان به فلان تغییربده ؟صفرهاروحذف کنه؟درکشورمابانکهانگهدارامانات نیستن بلکه سازمان تجارین!(ایران رواصلا باروسیه مقایسه نکنین ).
      • سلام IN ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        4 11
        روسها رو کسانی کثیف حساب میکنند که غرب گرا هستند منافعشون در نوکری غربه
      • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        0 0
        میتوان نتیجه گرفت که غرب گداهای بی بته و بی ریشه حتی از خود غربیهای وحشی ، کثیف تر و احمق ترن
    • بهروز IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      51 13
      بانک ها اگر واقعا بانک بودند درست می شدند تمام کشور غنیمت است برای اسلام.و غنیمت حساب و کتاب ندارد.بالاترین مقام علمی یا اقتصادی کشور در مقابل یک آتش به اختیار هیچ قدرتی ندارد.پس الفاتحه
    • ایرانی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      30 64
      هرچه بدبختی میکشیم از دست روسیه است. مرگ بر روسیه.
      • یاشار RU ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        3 6
        تمام این بدبختی ها زیر سر امریکاست ناتوی کثیف در اکراین چکاردارد
      • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
        0 0
        ببخشید که اوکراین و غرب به روسیه حمله کرده. اوکراین یک کشور مستقل است و حق دارد به سمت غرب و یا شرق برود مردم اون کشور غرب را انتخاب کردند به پوتین کودک کش چه ربطی داره؟
    • ایرانی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      38 5
      قابل توجه مسئولان اقتصادی وکشوری.اگرامکان داشت آن زن به مدت دوماه وزیراقتصادایران میشد.هم اقتصادایران وهم ارزش ملی پول ایران بهترمیشد.البته اگر.اماوزارای ایران ومخصوصا اقتصاد.برنامه وبودجه فکرمیکنندمغزمتفکرجهان هستند.امابهترنیدانیدیک فروشگاه لوازم خانگی رانمیتوانندبجرخانند.
      • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        0 0
        خوب ا،ه این طوره استخدامش کنتد و دو برابر روش‌ها هم بهش حقوق بدن نوش جانش
    • ناشناس IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      29 3
      تا ثریا میرود این دیوار راست.
    • حسین IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      36 3
      آنجا اینقدراختلاس و....نمی شود
    • علی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      44 5
      یکی از کثیف ترین ارگان های داخلی نظام بانکی هست در زمانی که بیشترین جوانان رو داریم و بانک مرکزی با سیاست های خوبش میتونست باعث آبادانی کشور بشه کلا رییس ها و کارکنان بانک سلیقه ای عمل میکنند برا پنجاه میلیون تومن وام دوماه دارم میرم میام داخل بانک با ایینکه پول بی ارزش شده باز اعتبارات رو داخل بانک ها حبس میکنند تا خودشون به نفراد مورد پسند خودشون بدند که چیزی هم گیر خودشون بیاد
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      46 16
      هم چنانکه برای والیبال و هندبال و فوتبال مربی خارجی اوردیم و پیشرفت کردیم ،واسه اقتصاد هم کارشناس خارجی بیاریم تا از این همه مصیبت و بلا رهایی پیدا کنیم
    • کوروش کبیر IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      49 5
      اقایون مسول ببینید یک زن چطور اقتصاد روسیه رو سروسامان داده تو کشور ما فقط شعار شعار مارو بیچاره کرده از ماست که برماست
    • رضا IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      هیچ کسی نمی تواند با کل دنیا بجنگد گزارش شما یک طرفه و مغرضانه است این کارهایی که گفتید آن خانم انجام داده هیچ دردی را دوا نمی کند
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      کاملا درسته ما باید به عالمان هرکاری رو بسپاریم تا نتیجه بگیریم و شناسایی عالمان رو هم به عالمان واقعی که بازنشسته شدن و در سابقشون درخشیدند بسپاریم
    • صداق IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      4 0
      نه بابا مگه میشه؟مگه داریم؟؟رییسان گذشته وحال بانک مرکزی فقط مخشان برای پر کردن جیب خودشون کار میکنه،چکار به ملی وملت دارن!!!
    • غلامحسین امیدپناه IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      4 0
      وقتی مدیریت در کشوری بر اساس تخصص نباشد وبر اساس سفارش صورت گیرد و حتی به جایی برسد که نماینده مجلس حق انتصاب پیدا کند بزرگترین تخریب انجام میگردد و بانک مرکزی و کلیه بانکها شبیه دلالان در جبهه دشمن عمل میکنند
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      4 1
      آنجا اتاق فکری وجود دارد و باخرد جمعی ، تصمیمات علمی و منطقی بصورت گروهی گرفته میشود و رییس کل بانک مرکزی هر فردی باشد فقط یک مجری است . بدنبال حرکات زشت فمنیستی از این خبر و بزرگنمایی جنسیتی نباشید .
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      2 1
      آنها فقط یک زن دارند که میگویند شیر مرد . ما مرد داریم ولی شیر ندارد . نمیدانم در موقع بستن بودجه نگاه به جیبشان نمیکنند چقدر پول دارند .هر که هر چه خواست میگویند بیا بگیر یا وعده درست کردن میدهند و موقع نیاز به پول رو به سوی بانک مرکزی میاورند . و تمام هستی اقتصادی کشور ومردم را به هم میریزند و کسی را هم که مسبب این بدبختی است مجازات نمیکنند . کشور داری با اقتصاد همراه . ودرتمام ایام زندگی خدا را در نظر باید گرفت .
    • بهروز IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      2 2
      روسای بانک مرکزی باید از سابق تاالان یک ترم پیش این خانم طی کنند
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      کسانی که اقتصاد روسیه را با ایران مقایسه می‌کنند . حداقل کمی مطالعه بیشتر در ارتباط با اقتصاد و پارامترهای موثری بر آن داشته باشند.
    • عباس گرانمهر US ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      اقتصاد دان زیاد داریم ولی افراد بانفوذ وطلبکار،رانتی خیلی بیشترن.بانک مرکزی اگر استقلال کافی نداشته باشد وتحت امرمتنفذین،رانت خواران باشد عملکردش از صرافیهای قندهارهم کمتراست
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 1
      بسیار عالی ازشون یاد بگیرید از تجربه آنها استفاده کنید
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 1
      عجیب لطفا مدرک رو بگین و از گدوم دانشگاه .ایران رو هم بگین
    • یعقوب شمسی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      2 2
      اشکال کاراینجاست که این افرادبیسوادوجاسوس راروسیه وانگلیس به بدنه دولت تحمیل کرده است.اگرازنوابغ اقتصادی ایران استفاده شودمشکل کشورحل میشود.کلا نفوذانگلیس درحوزه علمیه قم نفوذچین درسیاستهای خارجی وروسیه حوزه اقتصادی مثلاآقای ابراهیم زاده ریس کمیسون اصل نودمجلس کلاطرحهای رااماده وتصویب می کنه که منافع روسیه اعمال بشه مثل ترفه فولادوبقیهههه.مسوبات دیگرانرژی و.. ریس انک مرکزی گزینه چین برای بالابردن تورم وفروباشی اقتصاد.وحوزه تجارت دست کشورچین هست.ادام بعضی وقتهافکرمی کنه که این مقامات چطوری ادعای ایرانی بودن دارن وخجالت هم نمیکشن.
    • محمد IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 2
      خوب شما که قلم به دست دارید و نفوز دارید به بالا دستیها بگید اینکه بنویسید مردوم بخونن که کاری از دست مردوم بر نمیاد باید به ریس بانک مرکزی یا ریس جمهور ایها را توجیح کرد مردم عادی که کاری نمیتونن بکنن خدایا خدت برس بدادمان دیگه تحمول نداریم خسته شدیم
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 1
      کوتوله هایی که اگر کارمند و مدیر نبودند یک لقمه نان از کاسب و کار نمیتوانستند دربیاورند.
    • آرش نوید IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 1
      واقعا مسخره ست . شما اقتصاد سالم و بدون رانت روسیه رو با اقتصاد فاسد و کاملا رانت ایران مقایسه می کنید ؟ حقوق پوتین در ماه به پول ما معادل هشتاد میلیون تومانه . !!!
    • یاسر IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 1
      این همه کله پوک قورازه 43ساله ایران رو به نابودی کشاندن
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 1
      تازه جالب اینجاست که تحریمهای روسیه با تحریمهای ایران قابل مقایسه نیستند.اکثر تحریمهای علیه ایران توسط آمریکا وضع شده و بقیه کشورها از ترس آمریکا این تحریمها رو اجرا میکنن.مثل طلب ما از کره یا توقیف همین نفت کش ایرانی تو یونان که بخاطر ترس از امریکا صورت گرفته وگرنه کره و یونان تحریم جداگانه ای علیه ایران ندارن.روسیه به صورت مجزا توسط کشورهای مهم و صنعتی دنیا تحریم شده و فقط چین جزء اونا نیست.واقعا اگه این مدل تحریمهای علیه روسیه،علیه ایران صورت میگرفت الان چه اوضاعی داشتیم.اصلا کشوری به اسم ایران هنوز وجود داشت.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 1
      متاسفانه ماحصل سیستم من درآورده انقلابی و مسئولین کیلیویی بیسواد چیزی جز سقوط اقتصادی نخواهد بود،،،
    • UA ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 5
      از کجا می دانی این زن شیر زن است ؟؟ سابقه زندگی و تخلفات او داری؟؟واقعا شرم اور است برای کسی که ایرانی است از روسیه متجاوز کمونیست حرف بزند و حمایت کند این کشور نصف پراب ترین و حاصلخیزترین بخش ایران را تصرف کرده و نیکان ما را قتل و عام کرده و به ناموس ایرانی تجاوز کرده- ایران الان اب و هوای سالم هم ندارد پوتین غیر منتخب و حامیان مزدور و غیر منتخب او در ایران ( انتخابات مهندسی شده قابل قبول نیست ) بدانند که ایرانی فریب این تبلیغات دروغین نمی خورند -در ایران باید اول یک حکومت مردمی با رای واقعی مردم تشکیل شود سپس مشکلات خود را با غرب حل کند و حتی با تجهیز به سلاح اتمی با روسیه چه در اکراین و چه در قفقاز بجنگند - روسیه به جز تجهیزات نظامی چیز دیگری ندارد و اکثر مردم ان بخصوص قشر نظامی ان که کمتر از یک میایون هست سگباز - سیگاری - معتاد -الکی و بی هویت هستند یعنی پدر خود را نمی شناسند چون در یک رستوران یا یک کافه یا پارک مادر انها از یک دوست یا اشنا حامله شده است- این کشور خاک تمام همسایگان را تصرف کرده الان سرزمین بزرگ ان خالی است و از 145میایون جمعیت ساکن ان فقط 69 میلیون ان فعال است
      • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        0 0
        چقدر چرت و پرتاب نژادپرستانه نوشتی؟ کجای این خانم یا دولت روسیه کمونیستند الان؟ حالت خوبه ؟ الان ناطیونالیستها در روسیه در قدرتمند نه کمونیستها .از بیست سال پیش بیا به حال
      • میرزا IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        0 0
        ایران با روسیه در قفقاز و اوکراین بجنگد؟! این توصیف‌هایی که درباره نحوه تولد کردی، درباره مردم اوکراین هم درست است.
    • email IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 1
      فرق حاكميت با دانش و تراز اول و حاكميت بدون دانش جهان سومي در همين يك مورد مشاهده مي شود!
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      فرق راهکار ایران در مقابل تحریم با راهکار کشورهایی مثل روسیه شبیه این می مونه که مسئولین ما در مقابل گلوله باران دشمن از مردم سنگر درست کردن ولی روسیه گونی آورده پر از خاک کرده و جلو گلوله قرار داده.روش ما یه روش پر خسارت و پر تلفاته که ترکشهای اون به جزئی ترین مسائل روزمره مثل سفره مردم هم رسیده و دغدغه اول دولت و تیم اقتصادی دولت این شده که بشینن با دقت میلیمتری حساب کنن که یه شهروند ایرانی چقدر روغن و آرد و مرغ در ماه حق داره استفاده کنه و پولشو بهش بدن و اعلام کنن که اگه خواستی بیشتر از این مرغ بخوری باید خودت پولشو بدی و به ما ربطی نداره. اسم این کارهای بی فایده رو هم گذاشتن جراحی بزرگ اقتصادی.
    • حمید US ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      احمقانه است که اقتصاد ورشکسته ایران چهل سال تحریم را با اقتصاد 4 ماه تحریم وقوی روسیه مقایسه کنی ضمن این که تمام مناصب دولتی وحکومتی غصبی هستند واگر قرار بود شایسته سالاری حاکم باشد هیچکدام از اینها در این پست ها نبودند اساس پست گرفتن رانت شورای نگهبان تا رانت همه چیز است از هرچه که فکر کنی ..... والبته چاشنی دوروییروحقه بازی وکمی هم جنایتکار بودن است
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      این ربطی به فرد ندارد سیف ومیف وهمتی ممتی کلا نماینده یک نظام هستند سابقه شان را مطالعه فرمایید اینها کوشیدند امثال آن زن از نوع مردش را به شکلهای مختلف واز طریق قضاییه نابود کردند تا خودشان مستقر شوند چرا هنوز سقوط نکرده همه را گردن قبل خود می اندازید کلا یک تفکر هست مملکت ایران را به نظام جموری اسلامی وافغانستان را امارت اسلام تبدیل کرده یک نظام سیستمی دارد وبا نظارت میچرخد فرد در یک سیستم یک مهره است که اگر خوب کار نکند دیگر مهره اورا برمی چینند یا نمیدانید که هیچ اگر میدانید وخود را به حماقت زدید باید بدانید هر بهار وتابستانی را پاییز وزمستانی است این حکم خداوند عالم است حالا وقت زمستانی است و وبهار دیگر با همه چیز نو از را خواهد رسید وشما هم هر طرف که باد میوزد میروید ونون میخورید واعتقادی به هیچ ندارید فقط نون ده را تعظیم میکنید
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      روسیه را با ایران مقایسه کردن خریت کامل است.
    • صادق IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 1
      حاجی اهل پدرسوخته بازی نبوده
    • ;lkj IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      خوبه ولی دلالهای روسیه با دلالهای ایران خیلی فرق دارند اگه چهارتا ازدلالهای ایران داشتند تا الان روانی شده بود
    • ایرج IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 1
      قبلی ها چه تاجی به سر اقتصاد ایران زدند . سرطان اصلاحات الکی در اقتصاد ایران ریشه دارد
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      2 1
      خیلی افتخار میکنی به روسیه متجاوز؟ اصلا چرا ما باید تحریم باشیم؟ درضمن دانای کل ،این مرحله رو روسیه بگذرونه،بعدش چی؟ وجهه جهانی چی؟ عدم اعتماد جهانی چی؟ خیلی شوت میزنی.
    • کارشناس بانکی آیین IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      کشور ما ثروتمند ترین کشور جهان هست ..چون همه چیز دارد بجز مغز در کله مسیولین راحت طلب..نفت داره گاز داره آب و هوا داره زمین داره معادن داره مردم با فرهنگ داره شجاعت داره دلاور داره ایثار گر داره و شهامت و شهادت داره اما....خاین وفرصت طلب ونامرد هم در حال تولید داخلی هست .اینها اشتباهی که می کنند ذخایر ارزی را تبدیل به ارز داخلی میکنند و بعد رانت حاصله را به جیب میزنند من چند پیشنهاد دارم 1-خرید و فروش ارز در کلیه مکان های تجاری آزاد شود ۲_عیدی و پاداش مردم و مسئولین واقعی را با سکه پرداخت کنید 3-مردم بتوانند به صورت آزاد و راحت در کلیه شعب بانکها واریز و برداشت ارزی داشته باشند مثل حساب‌های ریالی4-هیچگونه ارزی به مسافرین داده نشود که باعث تخلیه ارز کشور شود 5-جنس مورد نیاز کشور فقط از طریق بنادر به کشور وارد شود تا مشکل بیکاری حل گردد 6-مسافرین حق ورود کالا های مختلف را نداشته و از طریق مناطق تجاری اینکار انجام شود و نه مبادی خارجی تا رونق سفر های داخلی بیشتر شود و گردش پول افزایش یابد نه حبس پول 6-ساخت و ساز های مکان های زیبا و توریستی افزایش یابد 7-ذخایر طلا کشور و مردم افزایش یاب
    • سلام IN ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      جالب اینه که عبد القر همتی هنوز هم حذف های خودشو میزنه و اقدامات دولت رو مخرب و بانک مرکزی رو متهم به بی کفایتی می کنه چه زمانی از ام الفتنه ها راحت میشیم خدا میدونه
    • مجتبی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 2
      خوب مسوولین بی لیاقت ودزدواختلاسگر برین ازاین مدیرا بیارن تا اقتصاد درست بشه.والله به جای یه مربی مثلا فوتبال فلان 2نفر ازاین اقتصاددانا بیارن تا ملت راحت بشن
    • ایرانیان IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 1
      چرا ایران اینگونه است چون چهل دهه است که ایران را خائنین و فاسدین اداره می کنند که فقط منافع خودشان مهم تر است نسبت به منافع کشور و ملت ....
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      3 1
      موضوع جالبتر اینه که آقایون به روسیه پیشنهاد دادن کارشناسان ما بیان براتون راههای دورزدن تحریم رو آموزش بدن !! زرشکککک...
      • نسترن IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
        0 0
        اینا میخواستن به عراق و چندتا کشور دیگه هم دست آوردهای کروناییشونو یاد بدن که یه دفعه خنده شون گرفت طرفهای مقابلم که به زور جلوی خنده شون گرفته بودن دیگه نتونستن خودشونو کنترل کنن یه دفعه همه باهم زدن زیر خنده و خلاصه به خیر و خوشی حل شد!
    • عبدالله IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      حسن خارجی‌ها خصوصا رئیس بانک مرکزی روسیه اینکه ا دمها پاک دست شیرپاک خورده. هستنند وبه شبکه و حزب. مافیای که داخل ایران به وفور در مسئولان و از رده بالا تا پایین ترین آن درگیرش هستم .نیستند مسئولان آنها محافظه کار.دروغگو. خیانتکار و چاپلوس . آقازاده های بی تخصص نیستند و فقط منافع ملت را درنظر گرفته نه مثل مسئولان ما بمنافع جیب خودشان عمل می‌کنند.مسئولان مملکت خارجی بقول بغضی ها دین ندارند .انقلابی نیستند اما انسان و ادم واقعی هستنند. مهمتر از همه در چهار چوب قوانین درست کشورشون و تحت نظارت کامل واقعی هستنند. نه مثل کشورمون همه دستگاه‌ها متصل بهم. نان بهم دیگر قرض ميدند. و بنوعی نان را بین خودش تقسیم می‌کنند و بقول معرف سفره چهار گوش داره. تا این سیستم توی کشورمون رایج هست . انتظار هیچ اصلاحی نباید داشته باشیم و فقط ‌فقط انتظار فرج باید داشته باشیم به امید انروز
    • علی انصاری مقدم IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 1
      توروسیه همه برای همه چیز نسخه نم نویسند توایران کسانی مثل همتی چند سال فاتحه مملکت را خوندن بازهم اظهار معلومات می کنند
    • محمد IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 3
      اگه قرار بود مسئولین ما شرمنده بشن که الان وضعیت مردم اینجوری نبود
    • مریم IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      3 0
      خوب بود این شیرین کاری رو هم ، به دولت روحانی و عبدالناصر می گفتید. خخخخخخخ
    • غلامحسین حسن زاده طوفال IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      سلام این نظر کاملا درست است ،علت این همه اشکالات در سیستم بانکی نا آشنایی با اقتصاد،نوین جهانی است و کوشش جاهلانه برای انطباق افکار،اقتصادی گروه گرایانه به موازات،سیستم بانکی دولتی وکشوری است،تا وقتی در یک کشور در کارهادو گونگی باشد هیچ وقت نمی توان کار درست را فهمید یا به انجام رساند،،چون منافع کشوری با منافع گروههایی که خودرا محور سیستم اقتصادی می کنند در تضاد قرار می گیرد و تنها هم وارد مقابله می شوند وبه این ترتیب کارها دچار درهم وعده می خواهد شد و هرج ومرج،خواهد شد،،
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 4
      ای کاش از ژاپن مدیر لایق ومدیر مدبر باهوش وارد میکردیم از مدیران داخلی هیچ امیدی نیس به غیراز هرروز بهتراز دیروز میشویم
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      6 0
      روسیه با ان زخایر عظیم طلا و ثروت رو با ایران قیاص میکنی
    • حمید IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      اینایی که تو این مدت ریاست بانک مرکزی رو عهده دار بودن بلیط بگیرین برن کار یاد بگیرن دلار سی تومن تو کشور مرگ بر امریکا عرضه کنتت ول دلالای ستون پنجم امریکا رو ندارن
    • DE ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 3
      اگر رانت وباند بازی نباشد شاید بشود کاری کرد
    • رضا IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      نمونه کارهای بانک مرکزی وام ازدواج است که دراختیارخودگرفته الان دوماه ازسال جدیدگذشته بانک مرکزی سرپرستی استان رامعرفی میکند شعب بانکها تهران را ودودان به چشم جوانان وخانواده ها میرود که به پشتوانه وام ایجاد تعهد میکنند اما دروادی بروکراسی اعتبار ونامه های بانکی گم میشوند جوان وخانواده ابرومندهستند باابرو وعزت جوانان وخانواده هابازی نکنید
    • عرش IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 6
      مردان اقتصاد ایران با هم، با رئیس بانک مرکزی برابری نمی‌کند... آن هم یک خانم.....
    • ن IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 6
      اگر اقتصاد درست بشه اینها ازکجا بدزدن خرج نکبت زادهاشون بکنن ازماست که برماست
    • ناشناس IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      در بلاد کفر که اتفاقا خیلی از لحاظ رفاه و اقتصاد از ما جلوترند مدیران پله به پله بر اساس لیاقتشان رشد میکنند و در برابر عملکردشان باید جوابگو باشند اگر مدیری نتواند وظیفه اش را درست انجام دهد دوباره باید از مراحل پایین تر شروع کند تا لیاقت خود را دوباره اثبات کند ولی در مملکت اسلامی ما مدیران بر اساس رابطه و حزب و باند و پارتی انتخاب میشوند و اگر در انجام وظیفه ناموفق باشند پاسخگو که نخواهند بود هیچ بلکه به پست بالاتری ارتقاء پیدا میکنند و تبدیل میشوند به سرمایه های نظام و خانواده را به کانادا میفرستند و بیت المال را بصورت دلار به کانادا ارسال میکنند تا خانواده در مضیقه نباشد
    • حسین IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      3 2
      روس های کثیف و خائن با ان سابقه نگینی که دارند می خواهد الگوی ما باشند
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      واقعا شما نمیدونید صالح آبادی چرا رئیس بانک مرکزی شده؟؟؟؟؟؟ مطلب به این سادگی : اول اینکه از دانشگاه امام صادق فارغ شده. دوم داماد ...... الان دیگه نوبت دامادهای آخوندهاست. پسرها ... تمام شد. البته تقریبآ سیر شدن. البته جیب ... و .... بچه خیلی گشاده.
    • محسن IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      علل این امر کاملا مشخص است1-رییس بانک مرکزی و بستگانش از سهامداران عمده بانکهای خصوصی نیستند 2-مشاغل براساس شایستگی ها و تواناییها و دانش نفرات واگذار میشه نه براساس نوع لباس پوشیدن و آرایش ظاهر و بستن یا نبستن کراوات
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      حالا که شما با روسیه جنس تهاتر می کنید مسئولین را هم تهاتر کنید
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      من که همش میگم خاک برسرتون با این مدیریت اقتصادی..خصوصا این سیف وهمتی که گند زدن
    • فرزاد IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      کاش در خبرنگاری قضاوت انجام نمی دادید... خصوصا که مطالبی که نوشتید از نظر علم اقتصاد نادرست است و خود شما مانند سیاستگذاران اقتصادی کشور دارید فعالیت می کنید... شاخصه های بسیار زیادی وجود دارد. مثلا الان می توان گفت زمان جنگ ایران و عراق قیمت ها و قیمت ارز مانند الان نبود پس آن زمان بانک مرکزی بهتر عمل کرد؟ روس ها یاد بگیرند؟
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      بانک های کشور رها شده اند به امید خدا اکثر وامهای بانکی برخلاف عقود اسلامی و مقررات و قوانین است و اکثر معاملات بانکی دچار ربا میشوند چون درجایی که باید مصرف شوند نمیشوند وام کشاورزی برای خرید خودرو یا کالاهای خدماتی مصرف میشود چرا چون وام کشاورزی مالیات ندارد با سندهای ساختگی و فاکتورهای تقلبی و خودساخته و با رشوه و روابط جهت تایید اداره جهاد کشاورزی قانون و مقررات دور زده میشود و تمام وامهای بانکی به جایی سرازیر میشوند که علت اصلی بوجود آمدن تورم درآنجاست
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      مقایسه درست نیست به چند دلیل: اولاافزایش نرخ بهره یک مسکن و راه حل کوتاه مدته. اگر این کار برای بلند مدت ادامه پیدا کنه، تامین و بازپرداخت بهره بالا عملا مقدور نیست و ممکنه باعث خلق نقدینگی بی پشتوانه و افزایش نقدینگی بشه. نکته بعدی فشار به کشورها برای پرداخت قیمت انرژی به روبل که برای ایران امکان نداشت برای روسیه هم تا زمانی میتونه ادامه پیدا کنه که مشتریها جایگزینی برای روسیه پیدا کنند. سوم اینکه روسیه کشوری مستقله و مثل ایران بازیچه دیگران نیست به عبارتی مجبور نیست به دیگران باج بده. و بالاخره اینکه ما چهل ساله درگیر تحریم هستیم اگر تحریم روسیه ادامه پیدا کنه باید دید چند سال دیگه می‌تونه به همین نحو دوام بیاره؟!!
    • مهر آب IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      خواهش میکنم اگه امکانش هست. مدیریت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم پاره وقت زحمتش بکشه شاید اقتصاد ایران هم.......
    • محسن IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      از زمانی که رئیسی روی کار آمده نه تنها از بانک مرکزی استقراض نشده، بلکه بیست و یک هزار میلیارد تومان از بدهی های پیشین به بانک مرکزی پرداخت شده است. سعی کنید جوسازی نکنید.
    • مسعود IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      باید از تجربیات آنها و خودمان برای آینده اقتصاد کشورمان استفاده کنیم.
    • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      روحانی همتی ویک سری مسولین رحمت به گاو علف می خورد ولی شیر پوست همه استفاده نمی شود مقایسه کرد ارزش گاو بهتراز این مسولین که فقط فکر جیب شون
    • .Mohsen IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      یع عده میگن زمان حکومت پهلوی دلار ۷ تومن بود .خب درست .اما قانون کار سال ۵۷ برابر بود با ۶۳۰ تا تک تومن که حدودا ۹۰ دلار میشد .هر سال قانون کار زیاد شده تورم و قیمت دلار هم زیاد شده الان که قانون کار بالای ۴میلیون تومان هست اگه دلار ۷ تومن میموند حقوق ها میشد حدودا ۶۰۰هزار دلار درماه کدام کشوری این حقوق رو میده انصاف هم خوب چیزیه
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      چهل سال زیرسلطه روسیه هستیم ولی این هنربه دولت مردان مانیاموختندیااصلادرتحصیلاتشان این جملات نبوده که دنبال این سیاست اقتصادی باشندبرای نجات هرکشوری ازفقروتحریم سیاست اقتصادی لازم آخرین گزینه جنگ است جنگ بایددررونق اقتصادی پیروزشوی نه دراسلحه ودفاع نظامی
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 4
      آخه اینا چی می‌فهمند از این کارها موفوها
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 5
      صرفا سیاست های بانک مرکزی هیچ کارایی ندارد،متاسفانه مدیران جامعه ما تو بخش های مختلف بی سواد هستن و هرگز نمی تونن جامعه رو با منطق اداره کنن،بیشتر از عمل گرایی فقط خوب حرف زدن رو بلدن
    • afshin IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 2
      اگر این زن بتونه اقتصاد ایران رو توی ۵ سال درست کنه که تا صد سال دیگه هم نمیتونه ملکه جهانه ...اینقدر اوضاع وخیمه که داریم درهم و از اینجا به اونجا میزنیم تا فرج بشه
    • سجاد IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      روسیه هم ادمای بی وجدانی هستند،به چه قیمت میدونیدبه قیمت نابودشدن اقتصاد۱۲تاکشورازهرلحاظ روسیه بارشدتورم روبرونشدروسیه همه منتشومیکشن غلات،تسلیحات،نفت وایران فقط نفت که اونم تحت بدترین شرایط روسیه قرارگرفته،الانم بگیدروسیه هوش برتره باوجوداین همه صادرات باایران فقط نفت مقایسه میشه بنازم.
    • سجاد IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      ایران باوجودتحریم،تورم،اختشاش بیگانه،احتکاراجناس،مسولین بی فکریاهرچی،کشورهای دشمن،کرونا،افکارمنفی مردم و...دربرابراین همه ایستادگی کرده وروزبه روزازلحاظ پیشرفت ازجایگاه بالایی درجهان قرارگرفته،زنده بادسپاه،زنده بادارتش،جانم فدای رهبر
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      دلسوزان نظام با دلسوزان مردم فرق دارند. دلسوز مردم جوانی است که با همسرش و ۲ سگ زنده یابش چندین هموطن آبادانی را بدون هیچ چشمداشتی از زیر آوار بیرون کشید. دلسوز نظام ماموری است که بعداز ۴ روز جلوی ادامه کار این جوان را به جرم نداشتن شناسنامه سگها گرفته......
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 0
      ریشه تمام بدبختی ها و گرفتاری های مردم ایران از مسئولین ارشد بانک هاست!
    • حمید IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 5
      مصبب تمام بدبختیهامون بی سوادی مسئولین هست ، ای کاش یک گوش شنوا بود
    • حامد IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      من کاری به نظر سایر دوستان ندارم فقط تیترتون برام جالب بود ( شییییر زن روسی ) !!!!!!!؟؟؟؟؟ نویسنده محترم ؟ این شیر زنی که دلت براش غش رفته امثالی داخل و خارج ایران فراوونند البته هم شیر مردش هم شیر زنش ولی توو ایران لازمشون ندارند اینجا جای امثال خاوری ها هستش عزیز ، یه نگاه به مدیران و استاندارها و شهردارها بنداز حتی از حرف زدن درست و اصولی جلوی دوربین هم عاجزند چه رسد به مدیریت ، واقعیت اینه که ایران عاشق بیگانه پرستیه و در عین حال تمام مغزهاشو راهی ناسا و آمریکا و سایر کشورها میکنه و هرچی داغونه نگه میداره برا کارهای مدیریتیش ...
    • علی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      بارها گفته ایم مملکت داری یک کشور 90 میلیونی آن هم در شرایط فعلی اسف بار شوخی بردار نیست و بایستی دست افراد متخصص و کاردان سپرد ولیکن کو گوش شنوا ..! مردم شدند موش آزمایشگاهی و هر کسی میاد سر کار با دارودسته ای از رفقا و فامیلها شروع میکنند با انواع روش های من درآوردی و پدر مردم را درمیاورند و حساب خود را پر میکنند و دوره تمام و روز از نوع روزی از نو .
    • خان داداش IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 5
      متاسفانه یکی از مهمترین معایب کشور ما اینه ک انتصابات براساس رابطه است،. نه ضابطه من شاگرد ممتاز دانشگاه دولتی و مخترع هستم با 2 اختراع ثبت شده و یک اختراع ک ب زمین مانده، اما ریس من کسی‌ست ک مدرک خودرا از دانشگاه آزاد گرفته و حتی برای ساده ترین مسائل باید ساعتها با او سروکله بزنم، آخرش هم متوجه نمیشود اما چرا پست گرفته؟؟؟ چون داماد فرمانده انتظامی استان است ولی من یه عادی هستم
    • حسام IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 6
      از قدیم گفتن کار رو به کاردان بسپار مقایسه ایی که فرق آنها را کاملا مشخص میکنه ؟
    • حمید IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 5
      رییس بانک مرکزی کیلویی چند.تصمیم گیرنده کسانی دیگرند .اینها قربانیانی هستند که میایندوکاسه کوزه برسرشان خراب میشود ومیروند .آب از سرچشمه گل است.....
    • هادی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 5
      روسای بانک هیچکدوم سواد کافی رو ندارن تاحالا هرکاری کردن بیشتر گند زدن تو اقتصاد
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 0
      این شرمندگی به اصلاح طلبان و اعتدال گرایان برمیگرده ۸ سال تلخ دوران روحانی و جهانگیری
    • ناشناس IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      اصلاً در کشورمون اقتصاد دان نداریم کسانی دراین چندین سال راس کار اومدند ورفتن که هیچ کدام سواد درستی نداشتن اومدن فقط برای رفاه حال خودشون وپر کردن جیب خودشان وفامیلها شون اینها به فکر کشور وملت نبودند ونیستند چرا چون کار بلد نیستند
    • mirirohalah@gmail.com IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      سلام. همه ی شرکتها باشگاه ها دنیا به دنبال یک مدیر یا مربی یا استاد میگردند تا پیشرفت کنند. ما دنبال آشنا و پارتی میگردیم تا جا برایمان خالی بشه که حق ناحق کنیم ظلم به نسل آیند .
    • ناشناس IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      پشت هر فساد و یا ناکارامدی عده ای ذینفع وجود دارد.
    • میرزا IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      روسیه ذخایر و معادن طلای قابل توجهی دارد که ما نداریم. حداقل یکی از سیاست‌های گفته‌شده را به همین دلیل ما نمی‌توانیم داشته باشیم. البته می‌توانستیم پیش‌فروش مسخره سکه را زمان سیف انجام ندهیم.
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      دوست عزیز بقول معروف روس‌ها بی دین هستند.برای آنها ربا( بهره) حرام نیست.ولی مسئولین ما مسلمان هستند ودر اسلام رباحرام است.مسئولین ایرانی با بالا بردن بهره می‌خواهند ایمان ملت را بسنجد.دوستان عزیز پایین آوردن بهره عرضه می‌خواهد که رئیس بانک مرکزی ما ندارد.اگرهم داشته باشد می‌خواهد جیب ملت را خالی کند
    • علی IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      با سلام امام فرمودند نه شرقی نه غربی به نظر بنده اگه قراره به روسیه و چین کمونیست بچسبیم اروپا از روسیه بهتره....ی سوال آیا کسی میدونه چه کالاهایی از روسیه وارد ایران میشه که در زندگی روز مره ما ملموس هستش..دوستان منتظرم.