گزارش سازمان آمار اتحادیه اروپا در مورد قدرت خرید برخی کشورها

سازمان آمار اتحادیه اروپا ( Eurostat ) در گزارش خود به ارزیابی میانگین ارزش شاخص تولید ناخالص داخلی بر اساس قدرت خرید 27 کشور عضو این اتحادیه و برخی کشورهای غیر عضو پرداخت . در این ارزیابی حداکثر واحد شاخص تولید ناخالص داخلی نسبت به ارزش قدرت خرید شهروندان 100 واحد در نظر گرفته شده است.

به گزارش تحریریه، سازمان آمار اتحادیه اروپا ( Eurostat ) در گزارش خود به ارزیابی میانگین ارزش شاخص تولید ناخالص داخلی بر اساس قدرت خرید 27 کشور عضو این اتحادیه پرداخت . در این ارزیابی حداکثر واحد شاخص تولید ناخالص داخلی نسبت به  ارزش قدرت خرید شهروندان 100 واحد در نظر گرفته شده است.

این سازمان درگزارش خود به بررسی ارزش قدرت خرید 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، 3 کشور عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا ( EFTA ) شامل سوئیس، ایسلند و نروژ، 5 کشور کاندیدای عضویت در اتحادیه شامل ترکیه،مقدونیه شمالی،مونته نگرو،صربستان و آلبانی و 1 کشور نامزد احتمالی شامل بوسنی هزرگوین پرداخت .

ارزش برابری قدرت خرید ترکیه در سال 2021 میلادی در میان کشورهای یاد شده از سوی سازمان آمار اتحادیه اروپا،  64 واحد بوده و 36 درصد کمتر از میانگین کشورهای اتحادیه اروپا بوده است.

در میان کشورهای اتحادیه اروپا، لوکزامبورک با 277 واحد دارای بالاترین و آلبانی با 32 واحد دارای کمترین شاخص قدرت خرید بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی است. در این شاخص لوکزامبورگ 177 درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا و آلبانی 68 درصد کمتر از میزان میانگین این اتحادیه می‌باشد.

ادامه گزارش حاکی از آن است که در حالی که شاخص مصرف سرانه 27 کشور اروپایی 100 واحد بوده است، این شاخص در ترکیه 71 واحد اعلام شده و 29 درصد کمتر از میانگین کشورهای اتحادیه اروپاست.

از میان 36 کشور شرکت کننده در ارزیابی مذاکور، لوکزامبورگ با 146 واحد دارای بیشترین سطح مصرف سرانه و آلبانی با 39 واحد دارای کمترین سطح مصرف سرانه می‌باشد.

در گزارش مذکور، میزان قدرت خرید لیر ترک در مقابل ارزهای خارجی تا حد قابل توجهی کاهش پیداکرد به طوری که خرید کالا و خدمات به ارزش 100 یورو در اروپا برابر با خرید کالا و خدمات در ترکیه تنها 35 یورو معادل لیر ترک می‌باشد .  

 تولید ناخالص داخلی سرانه بر اساس شاخص سطح قدرت خرید کشورها در سال 2021 میلادی : ( درصد )

منبع: وزارت خارجه

پایان/

۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 20203

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =