۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

شهید عرفه!

بهاالدین قهرمانی نژاد
شهید عرفه!

دکتر بهاالدین قهرمانی نژاد در یادداشتی به بررسی معناشناسی عرفه پرداخت.

سلام بر مسلم بن عقیل(ع).


در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
گر عاشق صادقی ز مردن مهراس
مردار بود هر آن که او را نکشند

امشب، شب عرفه و مصادف با شب شهادت غریب کوفه، نائب و سفیر امام حسین علیه السلام، یعنی حضرت مسلم بن عقیل(ع) است. قاتل او قبل از آن که ماموران ابن زیاد باشند، اشخاص بی بصیرت و عافیت طلبی بودند که به جای حضور عملی در صحنه دفاع از آرمان های حسینی علیه السلام، ترغیب، جهاد تبیین، آگاه نمودن دیگران و رزم جانانه در رکاب نائب امام زمان، فقط اظهار ارادت به امام حسین علیه السلام نموده و ادعا داشتند که ما منتظران حضور امام معصوم زمانمان هستیم و اگر او بیاید، در کنارش خواهیم بود!

نتیجه این تفکر، حادثه جانسوز کربلا بود که رهبری عزیزتر از جانمان، بارها در عبرت های عاشورایی به آن تاکید نموده و نتیجه گرفته اند که در حوادث زمان ما نیز اگر اشخاص های مخاطب دار، وظیفه خود را انجام ندهند، تاریخ، تکرار خواهد شد.

به هوش و گوش، تا عده ای مجددا بر موج بی بصیرتی برخی از نسل جوان، سوار نشده و حقائق را به جهت صدای بلندتر، عدم تقید به وجدان و صداقت رسانه ای و ارتباط با امکانات بیگانگان و دشمنان امت اسلام و ملت دلاورمان، وارونه جلوه ندهند.فردا هم عرفه است، روز نیایش درک محضر حقتعالی و روز توبه و رسیدن به حقیقت ولایت الهی.خدایا به حق شهید عرفه، از خواب غفلت بیدارمان کن تا وظائف ولایی و بندگی خود را به دور از تعلقات، تعصبات، عافیت طلبی و مصلحت اندیشی های ناصواب، چونان شهیدان عاشق صادق، انجام دهیم.

آمین یا رب العالمین.

پایان/

۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 20303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =