همسویی مواضع الجزایر با سوریه

الجزایر آشکارا خواستار حضور سوریه در نشست های اتحادیه عرب است و اعتقاد دارد کشورهای عربی هم باید در موضع ضد سوری خود بازنگری کنند.

به گزارش تحریریه روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارشی به قلم «حمزة بلحاج صالح» نویسنده و پژوهشگر الجزایری درباره روابط الجزایر با سوریه و محور مقاومت نوشت، هیچ فرد عاقل و ملی گرایی نمی تواند این موضوع را انکار کند که الجزایر در سیاست خارجی خود برخی اصول مهم و سرنوشت ساز دارد. به عنوان مثال این کشور با ایران و سوریه دارای روابط خوبی است و در مواقع حساس و راهبردی این روابط استوار به آزمونی برای نظام الجزایر تبدیل شده است. روابط  راهبردی الجزایر با ایران و سوریه سبب شده است که این کشور از نظر نظامی تقویت شود.

بر این اساس، الجزایر در دفاع از خط مقاومت تلاش می کند و هرگونه حمله به محور مقاومت و ایران و سوریه خط قرمزی در سیاست خارجی الجزایر است. همچنین الجزایر روابط گسترده و بلندمدتی را با سوریه تجربه کرده است.

این کشور با هرگونه حمله نظامی به سوریه و تغییر نظام در این کشور از سوی نظام استکباری مخالفت کرده است. الجزایر بر خلاف بیشتر کشورهای عربی موضع درخشانی را درباره بازگشت سوریه به اتحادیه اتخاذ کرده است.  

در بخشی از گزارش روزنامه رای الیوم می خوانیم: جهان با همکاری قدرت های راهبردی نظیر ایران، چین، روسیه، کره شمالی و ترکیه در حال سازماندهی دوباره و جدا کردن ارتباط خود با کشورهای مستکبر و قلدار است. در این راستا الجزایر هم روابط تجاری و اقتصادی خود را با سوریه تقویت کرده و آشکارا خواستار حضور سوریه در نشست های اتحادیه عرب است.

الجزیرا معتقد است کشورهای عربی هم باید خود را با این موضع الجزایر همراه کنند و در موضع گیری ضد سوری خود بازنگری کنند. ضمن آنکه عربستان باید از عادی سازی روابط با رژیم صهیویستی فاصله بگیرد و باید با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کند. هرگونه موفقیتی برای الجزایر موفقیتی برای سوریه و ایران و محور مقاومت و کشورهایی به شمار می رود که مخالف آمریکا هستند.

پایان/

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 20738

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =