قانون جدید حمام کردن در آلمان

برخی شهرهای آلمان در نخستین گام برای کاهش وابستگی به روسیه، قانون تازه ای را برای مصرف انرژی و حتی حمام کردن شهروندان به اجرا گذاشته اند.

به گزارش تحریریه، آلمان خود را برای وقوع یک بحران بزرگ انرژی آماده می کند. در همین ارتباط شهر هانوفر آلمان در تلاش برای کاهش مصرف انرژی اقدامات شدیدی را تدارک دیده است. مقامات شهرداری به عنوان بخشی از این کارزار صرفه جویی در مصرف انرژی، آب گرم ساختمان های عمومی را قطع کرده و حداکثر دمای گرمایش را کاهش داده اند.

مقامات شهری هانوفر چند روز قبل به علاقه مندان به ورزش در شهر تنها اجازه دوش گرفتن با آب سرد را دادند و اعلام کردند که آب گرم در تمام ساختمان های عمومی شهر از جمله سالن های ورزشی و استخرها از این پس قطع خواهد شد. طبق مقررات جدید، کارمندان عمومی نیز باید هنگام کار دست های خود را با آب سرد بشویند.

ساکنان در شهر همچنین باید در داخل خانه خود را برای دمای پایین تر آماده کنند. طبق قوانین جدید، حداکثر دمای اتاق در ساختمان‌های عمومی، از جمله مهدکودک‌ها، به ۲۰ درجه سانتی‌گراد محدود شده است. دمای هوا در سالن های ورزشی و باشگاه ها، نمی تواند از ۱۵ درجه سانتیگراد تجاوز کند.

دوره گرمایش زمستانی آتی برای ساختمان‌های شهرداری نیز بین ۱ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ تعیین شده است. مقامات هشدار دادند: در خارج از این دوره، قانون گرمایش دیگر ارائه نمی شود. سایر اقدامات شامل بستن فواره های عمومی و چراغ های خارجی برای تالار شهر، موزه های شهر و سایر ساختمان های عمومی هم اجرایی می شوند.

این اقدامات زمانی انجام شد که شهر کمپینی را برای کاهش مصرف انرژی تا ۱۵ درصد به منظور آماده شدن برای تنگناهای احتمالی عرضه در زمستان راه اندازی کرد. مقامات شهر گفتند که می‌خواهند به جای واکنش نشان دادن به وضعیتی که دیگر گاز کافی برای همه وجود ندارد، از قبل آماده شوند.

«آکسل فون در اوه» افسر امور مالی و نظارتی شهر گفت: ما باید از وضعیت جلوتر باشیم. در همین حال، شهردار هانوفر هم به خبرنگاران گفت هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی از تأسیسات ذخیره‌سازی گاز محافظت می‌کند.

هانوفر تنها شهر آلمان نیست که اقدامات حفاظتی را پیش از زمستان انجام می دهد. به گزارش روزنامه آلمانی Bild، شهر دوسلدورف هم قصد دارد دمای گرمایش را برای پاییز و زمستان کاهش دهد تا در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

رسانه‌های آلمانی اوایل ماه جولای گزارش دادند که آلمانی‌ها زمان دوش گرفتن خود را با هدف تشدید قوانین ریاضت اقتصادی و انرژی کاهش داده‌اند. «رابرت هابک» وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان از مردم خواسته بود تا از میزان گرمایش، استفاده از سونا و دوش‌های طولانی با هدف کاهش وابستگی کشورشان به انرژی روسیه بکاهند.

آلمان برای یک بحران انرژی آماده شده است زیرا اتحادیه اروپا در تلاش است تا وابستگی به انرژی روسیه را کاهش دهد. قیمت گاز هم در سال جاری تقریباً چهار برابر شده است که دلیل اصلی آن کاهش جریان گاز روسیه، تامین کننده اصلی این قاره است.

پایان/

۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20742

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =