جولان قیمت گاز در اروپا

قیمت گاز در اروپا به بالاترین سطح از ماه مارس رسید.

به گزارش تحریریه، بر اساس داده‌های موجود در بورس ICE لندن، قیمت نقدی گاز طبیعی در اروپا همچنان در حال افزایش است. قیمت گاز در معاملات آتی سپتامبر TTF در هلند به حدود ۳۵۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب افزایش یافت.

با این شرایط قیمت گاز به بالاترین سطح خود از ماه مارس رسیده است.

افزایش قیمت ها هفته گذشته پس از آن آغاز شد که غول انرژی روسیه گازپروم گفت تنها توربین عملیاتی خط لوله نورد استریم ۱ به دلیل تعمیر و نگهداری از ۳۱ اوت تعطیل خواهد شد. به همین دلیل ترانزیت گاز از طریق این مسیر تا ۲ سپتامبر به طور کامل متوقف خواهد شد.

جولان قیمت گاز در اروپا

در همین حال، کشورهای اروپایی در تلاش برای پر کردن انبارهای گاز در فصل گرما و کسب آمادگی برای ورود به فصل سرد هستند. مشکلات در زمینه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی نشده خطوط انتقال گاز به اروپا، خطر رکود و کمبود انرژی زمستانی را در سراسر این قاره تشدید می کند.

از اواخر جولای، خط لوله گاز نورد استریم ۱ با ۲۰ درصد ظرفیت کامل خود در حال فعالیت بوده است و این اتفاق به دلیل تعطیلی چندین توربین پمپاژ گاز رخ داده است. یکی از این توربین ها برای تعمیر به مونترال کانادا فرستاده شد اما به دلیل تحریم های این کشور علیه روسیه در آنجا متوقف شد.

به درخواست آلمان، اوتاوا در ماه ژوئیه معافیت توربین ها از تحریم را اعلام کرد و یکی از آن ها را فرستاد، اما گازپروم به دلیل نقص در اسناد، از تحویل آن خودداری کرد.

پایان/

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =