درآمد بیشتر روسیه با صادرات کمتر

افزایش قیمت انرژی تعادل تجاری بین روسیه و آلمان را بر هم زده است؛ برلین اکنون کمتر از روسیه واردات دارد اما بیشتر پرداخت می کند.

به گزارش تحریریه، داده های اداره آمار فدرال آلمان نشان می دهد واردات آلمان از روسیه در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵.۸ درصد کاهش یافته است. با این حال، همین اطلاعات تاکید دارند که از نظر ارزش پولی، خرید آلمان از محصولات روسی با ۱۰.۲ درصد افزایش به ۲.۹ میلیارد یورو (۲.۹۴ میلیارد دلار) رسیده است.

این عدم تعادل به دلیل افزایش شدید قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی به وجود آمده است. ارزش واردات انرژی از روسیه با وجود حجم بسیار کمتر خرید آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بر اساس این داده ها با ۱.۶ درصد افزایش به ۱.۴ میلیارد یورو رسید.

در همین دوره، صادرات آلمان به روسیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶.۸ درصد کاهش قابل توجهی داشته است.

درآمد بیشتر روسیه با صادرات کمتر

آلمان، همراه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، به دنبال کاهش وابستگی خود به واردات سوخت های فسیلی از روسیه هستند و از اواخر فوریه یعنی اندکی بعد از آغاز حمله نظامی مسکو در اوکراین، این تلاش ها شدت بیشتری پیدا کرد.

مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک فنلاند (CREA) هم اوایل ماه جاری گزارش داد که بیش از نیمی از ۱۵۸ میلیارد یورویی که روسیه از صادرات نفت و گاز در شش ماه گذشته به دست آورده است، توسط کشورهای اتحادیه اروپا پرداخت شده است.

بر اساس گزارش ها، این بلوک ۵۴ درصد از کل صادرات انرژی روسیه را از اواخر فوریه به ارزش حدود ۸۵ میلیارد یورو وارد کرده است.

پایان/

۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21700

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =