کاهش حمایت عمومی اتحادیه اروپا از اوکراین

یک نظرسنجی تازه نشان می دهد با وجود کاهش میزان حمایت ها از اوکراین در جنگ با روسیه، اما هنوز پشتیبانی از کی‌یف از جمله علایق شهروندان اروپایی است.

به گزارش تحریریه، نظرسنجی سراسری اتحادیه اروپا که از سوی موسسه نظرسنجی Eupinions انجام شد حکایت از کاهش حمایت شهروندان اروپا از ارسال سلاح به اوکراین و پذیرش پناهجویان از این کشور دارد. با این حال، مطالعه فوق نشان می دهد که اقدامات برای کمک به کی یف در درگیری با مسکو همچنان مورد حمایت اکثر پاسخ دهندگان است.

این نظرسنجی در ماه ژوئن در ۲۷ کشور عضو انجام شد و نشان داد که ۶۰ درصد از جمعیت اتحادیه اروپا از ارسال سلاح به کیف ابراز رضایت کردند. بیشترین حمایت از کمک های مرگبار در لهستان بود، جایی که ۸۴ درصد از آن حمایت کردند و کمترین حمایت در کشور ایتالیا بود که تنها ۴۲ درصد از آن پشتیبانی کردند.

طبق این مطالعه «در واقع، ایتالیا تنها کشور عضوی است که اکثریت شهروندان آن مخالف تحویل سلاح به اوکراین هستند».

در همین حال، ۶۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که ارسال تسلیحات به کی یف باید از طریق مکانیسم های اتحادیه اروپا سازماندهی شود، در حالی که ۵۴ درصد ترجیح می دهند که توسط خود کشورهای صادرکننده صورت بگیرد.

نظرسنجی مشابهی که در ماه مارس انجام شد نشان داد که ۶۴ درصد در بلوک موافق تحویل تسلیحات به کی یف هستند.

related media

بر اساس این نظرسنجی، حمایت از پذیرش پناهجویان اوکراینی در اتحادیه اروپا از ماه مارس تاکنون ۵ درصد کاهش یافته و به ۸۱ درصد رسیده است. بالاترین میزان در آلمان، ایتالیا و اسپانیا به ترتیب ۸۳، ۸۴ و ۹۰ درصد بود و کمترین میزان هم در لهستان با ۷۷ و فرانسه با ۷۶ درصد به ثبت رسید.

اوکراین مدت کوتاهی پس از شروع درگیری ها به عنوان نامزد اتحادیه اروپا مطرح شد و اکنون ۶۶ درصد از جمعیت کشورهای اروپایی می گویند که مایلند کی یف به اتحادیه بپیوندد.

همچنین از پاسخ دهندگان خواسته شد کشوری را که فکر می کنند قابل اعتمادترین متحد اتحادیه اروپا است، نام ببرند و ۷۷ درصد گفتند که این کشور ایالات متحده است.

در مورد پیامدهای اقتصادی تحریم‌های بروکسل علیه مسکو هم پرسشی مطرح شد که نظرسنجی Eupinions نشان داد که ۴۶ درصد از شهروندان اتحادیه اروپا دیدگاه شخصی خود را نسبت به آینده منفی می‌دانند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد بود.

پایان/

۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =