راهبرد پوتین در بازار جهانی انرژی فاش شد

رئیس جمهور می گوید که مسکو قصد دارد عرضه و تقاضای متوازن انرژی به بازار را تضمین کند.

به گزارش تحریریه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با «محمد بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود در سن پترزبورگ تاکید کرد که اقدامات روسیه در مورد منابع انرژی با هدف تضمین ثبات بازار و عدم ایجاد مانع برای کسی است.

رهبر امارات در یک سفر رسمی به روسیه برای گفتگو در مورد همکاری های دو کشور و همچنین مسائل منطقه ای و بین المللی است.

پوتین افزود: ما فعالانه در چارچوب اوپک پلاس کار می کنیم. من می دانم موضع شما، اقدامات ما، تصمیمات ما علیه کسی نیست. ... هدف ثبات در بازارهای انرژی جهان است، به طوری که هم مصرف کنندگان منابع انرژی و هم دسفعالان عرصه تولید آن و هم تامین کنندگان، احساس ثبات، اطمینان و آرامش داشته باشند.

وی تصریح کرد این هدف را تاززمان تعادل میان عرضه و تقاضا ادامه می دهد.

راهبرد پوتین در بازار جهانی انرژی را فاش کرد

چند روز قبل، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (اوپک پلاس) با کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز از ماه نوامبر موافقت کردند. این کاهش که بزرگترین کاهش تولید از اوایل سال ۲۰۲۰ است، درحالی به تصویب رسید که ایالات متحده فشار زیادی بر متحدانش را برای تولید بیشتر وارد می آورد. انتظار می رود این کاهش تولید باعث شود تا کاهش قیمت جهانی نفت متوقف شود.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از این تصمیم ابراز ناامیدی کرد و «جانت یلن» وزیر خزانه داری هم این اقدام را غیر مفید و غیرعاقلانه خواند.

این در حالی است که «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه که در نشست اوپک پلاس شرکت کرد، گفت که کاهش تولید برای متعادل کردن بازار قبل از کاهش فصلی تقاضا ضروری است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم اعتقاد دارد واشنگتن به دنبال اعمال تصمیمات خود در مورد بازار نفت و دستکاری قیمت ها است. کاخ سفید می خواهد این کار را حتی به قیمت بی ثبات کردن بازار جهانی انرژی انجام دهد.

راهبرد پوتین در بازار جهانی انرژی را فاش کرد

کارشناسان بلومبرگ می گویند کاهش تولید ممکن است به جهش قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه منجر شود و ایالات متحده را مجبور کند از ذخایر استراتژیک خود استفاده کند.

تحلیلگران همچنین بر این باورند که روسیه ممکن است در واکنش به اعتعیین سقف قیمت نفت توسط اتحادیه اروپا در هفته گذشته، کاهش تولید خود را حتی بیشتر از آنچه که اوپک پلاس اعلام کرد اعمال کند. آنها می گویند با توجه به افزایش قیمت نفت، بعید است که سود صادرات نفت روسیه حتی با کاهش تولید هم افت کند.

پایان/

۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =